SURAT TERBUKA KEPADA DATO’ SERI ABDULLAH BADAWI

5 06 2008

Tarikh : 25 Mac 2008

Daripada : Muhammad Zahid Bin Md Arip

No KP : 660622-04-5355

No Ahli UMNO : 03468736

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang. Segala Puji Tertumpu Kepada Allah SWT, Selawat Dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW.

Ya Murakbalin (YMb) Abdullah Badawi,

Sukacita saya memaklumkan kepada YMb bahawa surat ini saya tulis secara terbuka kerana segala apa yang akan saya sampaikan di sini bukan lagi suatu rahsia, malah ianya sudah menjadi bualan umum di kalangan rakyat Malaysia khususnya ahli-ahli UMNO di mana sahaja mereka berada.

Sebagai orang UMNO dan rakyat Malaysia yang bertanggungjawab, saya memilih untuk berterus terang di dalam surat ini. Bukankah selama ini YMb pernah menjerit mencabar rakyat dengan menyatakan “beritahu saya perkara sebenar – tell me the truth”. Agaknya selama ini YMb sentiasa di beritahu perkara-perkara palsu sekadar penyedap telinga sahaja. Walaupun saya sedar pada hakikatnya – you cannot accept the truth – tetapi demi menyahut cabaran YMb dan dengan izin Allah, saya akan beritahu YMb perkara yang sebenarnya.

Saya sedar, yakin dan percaya, selepas surat ini bertaburan di muka bumi ini, akan ada panglima-panglima tempang dari kalangan anjing kurap yang mahu menjadi pengampu setia YMb yang akan tampil untuk menyerang saya.

Sesungguhnya, saya dan seluroh rakyat Malaysia turut ingin melihat siapakah pengampu pertama yang akan muncul untuk menyerang saya secara terbuka.

Sudah menjadi tradisi, anjing-anjing kurap ini akan muncul mempertahankan YMb dari segala bentuk kritikan dan teguran. Lihat sahajalah apabila Tun Dr Mahathir mengkritik dan menyarankan agar YMb bertanggungjawab dengan meletakkan jawatan atas keruntuhan Barisan Nasional di enam negeri, sekali gus menyaksikan Barisan Nasional gagal memperolehi majoriti 2/3 di Dewan Rakyat, maka anjing-anjing kurap inilah yang satu ketika dahulu pernah makan di atas tapak tangan Tun Dr Mahathir, hari ini membelasah Tun Dr Mahathir siang, malam, pagi dan petang.

Bila Saudara Dato’ Mukhriz Mahathir menyarankan perkara yang sama, beliau juga menjadi mangsa kecaman dan serangan anjing-anjing kurap ini. Ada yang mengatakan “Mukhriz mendengar cakap bapanya”.

Pada hemat saya, adalah lebih mulia menjadi seorang anak yang mendengar cakap bapanya dari hina dan bodoh menjadi bapa mertua yang dayus yang menjadi Pak Turut menuruti cakap menantu.

Justeru saya tidak hairan dan tidak gentar dengan salakan anjing-anjing kurap ini kerana bagi saya, anjing kurap menyalak bukit, bukit tak kan runtuh. Semakin kuat anjing kurap ini menyalak, maka semakin meluatlah rakyat kepada YMb dan semakin dekatlah kehancuran UMNO dan Barisan Nasional.

Untuk pengetahuan YMb, pendapat Tun Dr Mahathir bahawa YMb patut berambus dari jawatan Perdana Menteri dan Presiden UMNO, kini sudah pun menjadi pendapat umum.

Pada kesempatan ini, dengan berterus terang dan tanpa berselindung – demi mengembalikan kepercayaan rakyat kepada UMNO dan Barisan Nasional supaya UMNO dan Barisan Nasional tidak menjadi pembangkang selepas pilihan raya umum yang akan datang, saya menyarankan, merayu dan mendesak supaya YMb berundurlah dengan meletakkan jawatan sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia.

Kita kalah di Kelantan, kita tumpas di Selangor, kita kecundang di Perak, kita tewas di Kedah, kita tersungkur di Wilayah Persekutuan dan kita melingkup di Pulau Pinang.

Di banyak kawasan majoriti kita merosot dengan bilangan yang besar. Di kawasan YMb sendiri di Kepala Batas, majoriti kemenangan YMb merosot sehingga 8 ribu undi.

Tunggu apa lagi? Apakah setelah UMNO dan Barisan Nasional kehilangan beberapa negeri lagi dan kalah di Dewan Rakyat baru YMb mahu berundur?

Saya cabar YMb meletakkan jawatan jika YMb anak jantan yang masih punya kehormatan, maruah dan harga diri. Apa guna menjadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri yang menjadi bahan lawak jenaka dan di tertawakan.

Pesan orang tua-tua, biar miskin jangan bangsat. Biar tidak ada jawatan asalkan ada kehormatan, maruah dan harga diri.

Terlanjur menyebut tentang maruah dan harga diri, saya rasa Dato’ Seri Ong Ka Ting, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon dan Dato’ Seri S Samy Vellu – mereka ini lebih bermaruah, lebih ada integriti, lebih ada harga diri dan lebih bertanggungjawab berbanding YMb. Awal-awal lagi mereka sudah memilih untuk menolak jawatan kabinet kerana mahu menumpukan usaha memperbaiki kelemahan dan kesilapan parti mereka.

Cuba YMb fikir baik-baik, bagaimana boleh YMb menjadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri yang hebat memimpin UMNO dan mentadbir Malaysia sedangkan Pulau Pinang negeri sendiri di jajah orang? Tak malu ke? Kokok berderai-derai, ekor bergelumang tahi.

Bukankah YMb adalah Pengerusi Perhubungan UMNO Pulau Pinang? Tidakkah YMb ada rasa untuk bertanggungjawab atas kekalahan di Pulau Pinang? Kalau sayalah pada kedudukan YMb, nescaya saya tahu malu kepada rakyat dan mengambil tanggungjawab untuk berundur dengan terhormat.

Rupa-rupanya, YMb lebih sayangkan kedudukan, pangkat dan darjat dari mencintai parti. Sudah terang lagi bersuloh, jelaslah sekarang, kata-kata yang sering YMb ucapkan bahawa kepentingan parti melebihi kepentingan diri sendiri hanyalah sekadar retorik murah dan omong kosong belaka.

Apa yang menyebabkan YMb begitu sayang untuk melepaskan jawatan Presiden UMNO dan Perdana Menteri? Kerana sayangkan rakyat atau kerana ingin terus mengkayakan anak dan menantu?

Percayalah, parti tidak akan hancur dengan pengunduran YMb, malah parti akan lebih berjaya pada masa hadapan dengan mendapat dukungan dan keyakinan baru dari rakyat.

Persoalannya sekarang, bagaimana YMb mahu membela nasib umat Melayu di negeri-negeri lain sedangkan nasib umat Melayu di Pulau Pinang pun YMb tidak mampu membelanya?

Waktu ada kuasa, ada pernah YMb ambil peduli nasib Melayu? Projek-projek besar di Pulau Pinang ada YMb serahkan kepada Melayu? Tolong jawab kepada Melayu Pulau Pinang.

Hari ini bila dah hilang kuasa di Pulau Pinang, pandai pulak kumpulkan Melayu berdemonstrasi dan mengadakan perhimpunan aman. Dahulu bila pembangkang mengadakan perhimpunan aman, YMb mengutuk tindakan mereka dengan sombong dan angkuh.

Jangan YMb baling batu sembunyi tangan dalam hal perhimpunan aman ini kerana Timbalan YMb iaitu Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Pulau Pinang sendiri yang mengepalai perhimpunan itu. Sudah tentu perhimpunan itu di adakan atas persetujuan YMb jua.

Patutlah buat pertama kali pihak polis begitu bersabar menghadapi para peserta perhimpunan aman itu. Suatu hari nanti, takdirnya jika pihak polis terpaksa bertindak menyembur gas pemedih mata kepada Melayu yang menyertai perhimpunan aman itu, sudah tentu Menteri Dalam Negeri akan menjadi sasaran kemarahan. Sebab itu YMb menyerahkan jawatan Menteri Dalam Negeri kepada Dato’ Seri Syed Hamid supaya YMb terlepas dari menjadi sasaran api kemarahan peserta perhimpunan aman.

Sementara YMb masih berkuasa, tolong pastikan jangan ada kacau bilau yang membolehkan YMb menubuhkan MAGERAN. Cukuplah episod malang yang melanda negara pada tahun 1969 dahulu. Jika ini berlaku, percayalah sejarah akan mengutuk YMb sehingga kiamat dan jangan marah jika sejarah menuduh YMb lah perancang utama kepada kacau bilau itu.

Saya melihat sekarang ini sekali lagi media cetak dan elektronik arus perdana di peralat dan di gunakan semahu-mahunya untuk membina dan membakar perasaan kesal di hati rakyat khususnya orang Melayu kerana mengundi pembangkang. Percayalah Melayu tidak mudah terpedaya.

Media juga dengar khabar telah di arah untuk membantu membina dan membangkitkan rasa simpati dan kasihan rakyat kepada YMb.

Saya ingin memberitahu YMb, bahawa strategi ini tidak akan berkesan sama sekali. Rakyat bukannya bodoh macam YMb. Mereka boleh berfikir dan celik maklumat. Semakin menggila media cuba mempromosi YMb, maka semakin benci dan meluat rakyat kepada YMb.

Kepada media saya mohon untuk berpesan, dalam mempromosi si Murakbalin ini, biarlah berpada-pada, tolong jangan sampai membakar dan meniup api perkauman. Saya faham tugas rakan-rakan media yang terpaksa menulis menyokong YMb, tapi hakikatnya rakan-rakan media juga tahu antara punca besar kejatuhan UMNO dan Barisan Nasional ialah kerana kebencian dan rasa meluat rakyat kepada YMb dan menantunya yang angkuh dan sombong bodoh.

Laporan mengenai kenyataan menyokong kepimpinan YMb oleh badan-badan NGO dari yang besar hingga yang kecil yang mendapat liputan yang besar di dada-dada akhbar, telah di sambut dengan rasa meluat oleh sebahagian besar rakyat.

Kepada rakyat saya berpesan, bagi mengelak kita semua terjebak dan terpedaya dalam isu perkauman sempit dan propaganda murahan si Murakbalin ini, yang mungkin di bawa oleh media, maka hendaklah kita memasang niat terlebih dahulu sebelum membaca akhbar. Niatnya, sahaja aku membaca, tapi belum tentu aku percaya. Dengan tulus ikhlas, saya ijazahkan niat ini kepada seluruh rakyat Malaysia. Amalkan, InsyaAllah selamat kita dari terpedaya.

Majlis Tertinggi UMNO konon katanya sokong penuh. Dewan Tertinggi Barisan Nasional juga sokong penuh. Sokongan ini menyebabkan rakyat semakin benci dan meluat kepada YMb dan pimpinan UMNO. Inilah yang di katakan sokong bawa rebah.

Apakah sokongan MT UMNO ini menggambarkan sokongan rakyat dan ahli-ahli UMNO di peringkat akar umbi?

Apakah MT sedar atau tidak, siapakah yang telah merosakkan kertas-kertas undi dan siapakah yang telah memenuhkan tong-tong undi dengan mengundi pembangkang? Siapakah mereka kalau bukan ahli-ahli UMNO sendiri. YMb sendiri tak kan tidak tahu perkara ini? Atau YMb sengaja buat-buat tak tahu.

Mengenai syor YBM Tengku Razaleigh Hamzah supaya satu Perhimpunan Agung Khas di adakan bagi membincangkan kelemahan parti dan menyusun langkah-langkah yang perlu bagi memantapkan UMNO, saya di beritahu YMb tidak bersetuju. Kenapa YMb begitu takut untuk berdepan dengan perwakilan UMNO? YMb tidak boleh lari dari kebenaran.

Sepatutnya usaha memanggil Perhimpunan Agung Khas ini datangnya dari YMb bukannya dari Tengku Razaleigh. Ku Li terpaksa mengambil langkah ini kerana YMb terlalu lembab bertindak. Dengar kata anak dan menantu YMb yang beriya-iya benar tidak bersetuju di adakan Perhimpunan Agung Khas ini. Betul ke?

Secara terus terang saya katakan bahawa rakyat bukan marah kepada YMb, tetapi rakyat sudah BENCI. Kalau rakyat marah, kita boleh sabarkan rakyat, kita boleh pujuk rakyat, tetapi kalau rakyat sudah benci, kebencian ini akan menular dan menjalar ke akar umbi. Pada akhirnya UMNO dan Barisan Nasional akan tersungkur menyembah bumi pada pilihan raya yang akan datang.

Rakyat juga sangat benci kepada kerakusan, kebongkakkan, kesombongan dan keangkuhan menantu YMb. Gandingan antara bapak mertua dan menantu dalam hal pentadbiran parti dan kerajaan, jelas menimbulkan kemarahan dan keresahan rakyat. Rakyat percaya YMb bukannya cerdik sangat, rakyat percaya menantu YMb merupakan orang yang menjadi PM de facto yang menguasai parti dan kerajaan.

Walaupun penjelasan demi penjelasan di buat oleh YMb bahawa menantu YMb tidak terlibat dalam mencampuri urusan pentadbiran, hakikatnya rakyat tetap tidak percaya. Sangat hina menjadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri apabila cakapnya tidak di percayai dan di anggap bohong serta di persendakan.

Rakyat bukan bodoh, rakyat melihat bagaimana menantu diberi pinjaman RM 9 juta oleh Patrick Badawi untuk membeli saham-saham ECM Libra yang kemudiannya ECM Libra mengambil alih anak syarikat kerajaan di bawah Menteri Kewangan Diperbadankan Avenue Capital Resources.

Bila hal ini terdedah, YMb telah membuat kenyataan yang di anggap bodoh dan cuba memperbodohkan rakyat dengan menyatakan bahawa YMb tidak tahu menahu tentang urus niaga itu. Bukankah YMb adalah Menteri Kewangan? Apakah YMb tidur semasa urus niaga itu berlaku?

Rakyat melihat urus niaga ini sebagai rompakan di siang hari. Rakyat juga jijik melihat bagaimana Patrick Badawai di anugerahkan projek-projek besar bernilai lebih RM 20 Billion di Pulau Pinang dan Terengganu. Rakyat juga melihat dengan hati yang terguris apabila syarikat Scomi yang di ketahui umum di miliki sebahagian besar sahamnya oleh anak lelaki YMb turut terlibat dalam projek-projek besar.

Inikah contoh dan tanda serta cara-cara membela nasib rakyat?

Rakyat juga jijik melihat kebodohan Pengerusi-Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri dan pemimpin-pemimpin UMNO yang berlumba-lumba mengampu dan menyambut menantu YMb, seolah-olah takut dengan kehebatan pengaruh menantu YMb. Pemimpin UMNO percaya, menantu boleh mengatur perjalanan parti.

Sebahagian besar ahli-ahli UMNO percaya, menantu YMb sedang bergerak cergas menyusun dan mengatur langkah untuk menggantikan YMb sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia sekali gus menyingkirkan Dato’ Sri Najib dengan apa cara sekalipun.

Dengar khabar, perancangan sedang di atur oleh menantu YMb dengan menggunakan Dato’ Seri Anwar Ibrahim untuk terus menyerang Dato’ Sri Najib dengan mengaitkan beliau dengan skandal dan rasuah.

Saya juga mendengar khabar satu gerakan sedang di buat kononnya oleh budak-budak “tingkat 4” untuk membina persepsi di kalangan ahli-ahli UMNO bahawa Dato’ Sri Najib memang tidak layak menjadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri menggantikan YMb.

Saya juga mendengar satu tekanan dan ugutan akan di buat menggunakan pelbagai saluran perundangan termasuk laporan polis dan BPR bagi menekan Dato’ Sri Najib meletakkan jawatan.

Gerakan itu juga konon katanya sedang memburuk-burukkan Datin Sri Rosmah dan sedang cuba melaga-lagakan Dato’ Sri Najib dengan Tan Sri Muhyiddin Yassin. Konon katanya, YMb memang mahukan Tan Sri Muhyiddin menjadi Timbalan Predana Menteri sejak dulu lagi. Saya ingin bertanya, apakah semua ini betul? Saya juga ingin bertanya apakah memang ada perancangan seumpama ini oleh menantu YMb dan di restui oleh YMb sendiri? Sama ada YMb terima atau tidak, inilah antara lain yang sedang di bicarakan di kalangan ahli UMNO dan rakyat di bawah.

Saya ingin bertanya, betulkah ada perjanjian antara YMb dengan Tun Dr Mahathir bahawa YMb hanya akan menjawat jawatan Perdana Menteri untuk satu penggal sahaja? Hanya Allah SWT, Qaraman Qatibin, YMb dan Tun Dr Mahathir sahaja yang tahu. Kalau YMb sudah berjanji, munafik kalau mengingkarinya.

Apa sudah jadi dengan Islam Hadhari? Ternyata imam masjid di kampung-kampung belum faham lagi walaupun ia telah di perkenalkan 3 tahun yang lalu.

Rakyat meluat melihat gambar YMb merangkul erat pinggang seorang artis berbangsa Cina yang tersebar semasa pilihan raya yang lepas. Saya sungguh tidak menyangka YMb sebagai pemimpin Islam Hadhari termasuk dalam gulungan jantan miang yang pandai mengambil kesempatan. Kesian saya melihat jentera Barisan Nasional terkial-kial mencari idea untuk menepis dan menjawab mengenai gambar tersebut. Akhirnya mereka sesama mereka duduk dan memaki hamun YMb. Padan dengan muka YMb, tak fasal-fasal kena maki.

Kenyataan menantu YMb bahawa dia tidak akan menyertai kabinet selagi YMb masih menjadi Perdana Menteri di sambut dengan rasa syukur kehadrat Allah SWT. Hakikatnya – hanya Perdana Menteri yang bodoh sahaja yang akan melantik dia dalam Jemaah Menteri. Apa hebatnya dia ni? Dia ni laksana melukut di tepi gantang – masuk tak tambah, keluar tak kurang, tak ada lagi baik.

Sebagai Presiden UMNO ternyata YMb tidak tahu menghargai dan menghormati struktur dan sayap parti. Kenapa Wanita UMNO tidak di lantik dalam Jemaah Menteri? Bukankah Wanita UMNO adalah tulang belakang kekuatan UMNO selama ini? Kalau YMb tidak mahu melantik Dato’ Seri Rafidah dan tidak boleh melantik Dato’ Seri Shahrizat kerana beliau kalah, apa pula dosa dan salahnya Dato’ Halimah Siddiq? Adakah kerana budak-budak “tingkat 4” tidak suka kepada Dato’ Halimah, maka YMb tidak melantik beliau?

Sebagai ahli parti saya faham benar betapa pentingnya Pergerakan Wanita UMNO dalam menjayakan program dan agenda parti. Saya terkilan, keikhlasan mereka YMb balas demikian rupa. Madu diberi, tuba yang di balas.

Kepada Wanita UMNO sedarlah, puan-puan sudah di anggap menopause dalam era politik UMNO oleh Presiden yang tidak ada hati perut ini. Barangkali Presiden yang Puan-Puan sokong ini sudah nyanyok. Atas nasihat “tingkat 4”, Presiden yang puan-puan sokong ini, sedang mengatur dan mencatur untuk meletakkan Dato’ Azalina Othman Said sebagai Ketua Wanita UMNO yang baru. Dalam kamus perjuangan, saya akui Azalina memang hebat dari puan-puan, beliau berjuang seratus peratus sepanjang masa 24 jam sehari, sehingga tidak pernah terfikir untuk berkahwin. Bukan macam puan-puan, ada anak dan ada suami. Tahniah buat Pergerakan Wanita UMNO Malaysia kerana bakal mendapat Azalina sebagai Ketua Wanita yang baru.

Saya amat hairan dengan perlantikan Dato’ Seri Shahrizat sebagai Penasihat Perdana Menteri bertaraf Menteri dalam hal Pembangunan Wanita Dan Keluarga, walhal pada masa yang sama sudah ada Menteri yang bertanggunjawab. Pada saya perlantikan ini merupakan satu penghinaan buat Dato’ Seri Shahrizat dan persendaan buat Wanita UMNO selurohnya.

Kepada Dato’ Seri Shahrizat saya cadangkan tolak saja perlantikan ini. Tunjukkan solidariti dan semangat setia kawan kepada Wanita UMNO. Buktikan bahawa Dato’ Seri sanggup bersama Wanita UMNO di waktu susah dan di waktu senang.

Kepada sahabat saya Dato’ Seri Dr Mohd Khir Toyo, syabas saya ucapkan kerana menjadi lelaki sejati yang bertanggungjawab, bermaruah dan punya harga diri dengan meletakkan jawatan Pengerusi Perhubungan UMNO dan Pengerusi Barisan Nasional Selangor. Bukan macam Pengerusi Perhubungan UMNO Pulau Pinang yang masih tidak tahu malu dan mahu terus menongkat langit.

Kepada YB Dato Anifah Aman dan YBM Tengku Azlan, sekalung tahniah buat kalian berdua kerana mencipta sejarah di tanah air kita apabila menolak jawatan Timbalan Menteri yang diberikan. Seingat saya inilah kali pertama dalam sejarah perkara seumpama ini berlaku. Kalaulah saya Perdana Menteri, sudah tentu saya akan turut meletakkan jawatan sama kerana malu dengan penolakan ini. Walau apa pun alasan, yang pentingnya kalian berdua terselamat dari berketuakan si Murakbalin ini.

Menyentuh mengenai perlantikan Menteri Besar Perlis dan Terengganu, saya kesal kerana YMb gagal berfungsi sebagai Ketua Parti. Sepatutnya YMb sendiri merafak sembah Ke Bawah DYMM Raja Perlis dan DYMM Sultan Terengganu. Baginda adalah Raja kita bukannya musoh kita. Kalau dengan Tuanku pun YMb gagal menyelesaikan soal perlantikan Menteri Besar dengan teratur dan sempurna, bagaimana dengan hal yang lebih rumit dan besar? Sebab itu YMb kena berambus dengan segera.

Baru-baru ini, saya mendapat khabar bahawa salah satu dari sayap parti yang paling junior telah membuat satu ketetapan di dalam mesyuarat Exconya mendesak YMb berundur meletakkan jawatan sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri. Konon katanya, keputusan mereka telah “di black outkan” oleh semua media atas arahan pejabat YMb. Betul ke?

Pada kesempatan ini saya ingin menegur YMb mengenai angka 13. Umum mengetahui angka ini merupakan angka kegemaran YMb. Tidak ada salahnya dengan angka ini. Tetapi ada orang memberitahu saya, bahawa angka ini diberikan oleh seorang tukang tilik kepada YMb. Betul ke?

Kalaulah betul angka 13 ini diberikan oleh tukang tilik dan YMb mempercayainya, saya amat kesal. Kepercayaan kepada sesuatu angka itu boleh mendatangkan tuah adalah di larang sama sekali di dalam Islam dan hukumnya syirik. Sebagai cucu kepada seorang ulama Falak dan pemimpin agung Islam Hadhari, saya berharap YMb tidak terpedaya dengan kepercayaan karut seperti ini.

Tetapi barang di ingat, kerana angka ini, segala tindak tanduk YMb sudah boleh di hidu dan di baca. Sebab itu tarikh pembubaran parlimen pada 13 Feb tidak ada kejutan, hampir semua rakyat telah mengetahuinya terlebih dahulu. Cuma saya ingin menasihatkan YMb, kalau sudah terlalu seronok dengan angka 13 ini, tolong letakkan jawatan pada 13 May 2008 ini. Barulah angka ini akan membawa seribu kenangan kepada YMb secara peribadi.

HASRAT YBM TENGKU RAZALEIGH HAMZAH UNTUK MERAWAT UMNO –
BERTANDING JAWATAN PRESIDEN

Dalam mengulas hasrat YBM Tengku Razaleigh Hamzah untuk merawat UMNO yang sedang sakit dengan menawarkan kesediaannya bertanding jawatan Presiden UMNO, saya kira ini satu perkembangan yang amat menarik.

YMb kena akui, rakyat sudah benci dengan YMb dan menantu. YMb dan menantu bukan lagi aset kepada UMNO dan Barisan Nasional, tetapi sudah menjadi biawak hidup atau laibiliti di dalam UMNO dan Barisan Nasional.

Sungguhpun begitu, saya faham YMb dari jenis muka tembok memang cukup sayangkan jawatan ini demi anak menantu dan keluarga. Kalau sudah terlalu sayangkan jawatan, buatlah sesuatu. Justeru, ikutlah nasihat saya ini. Nasihat ini kalau di ikut, pasti YBM Tengku Razaleigh tidak akan dapat satu pun pencalonan untuk jawatan Presiden. Bukan niat saya mahu mendabik dada pulak tetapi idea ini memang first class. Budak-budak “Tingkat 4” sendiri pun tidak pernah terfikir mengenai idea ini.

Apa yang perlu YMb buat, ialah :

1 ) Panggil seorang demi seorang Ketua Bahagian. Kemudian, minta mereka menandatangani akujanji bahawa mereka akan menyokong YMb sampai mampus sebagaimana yang di lakukan oleh ahli-ahli Majlis Tertinggi UMNO baru-baru ini. Selepas itu, pastikan juga mereka mendapatkan tandatangan semua AJK Bahagian dan semua Ketua-Ketua Cawangan bahawa mereka juga menyokong kepimpinan YMb sampai mampus juga.

2 ) Selepas selesai tandatangan, surohlah mereka buat kenyataan akhbar dan kutuk Tengku Razaleigh habis-habisan. Semua media mesti menyiarkan acara ini sebagai berita utama.

3 ) Kemudian, YMb sendiri turun ke negeri-negeri, arah negeri-negeri mengadakan sambutan besar-besaran dengan sepanduk dan kain rentang yang tertulis kata-kata menyokong, memuja dan memuji YMb. Kalau dulu kita sediakan bas dan elaun RM 10 kepada rakyat untuk datang menyambut pemimpin, tetapi kali ini elaun mesti di naikkan kepada RM 100, barulah mereka boleh menjerit dengan penuh semangat dan kuat menyokong YMb sebagaimana yang di buat di Seri Perdana baru-baru ini.

4 ) Dalam masa yang sama, media hendaklah berperanan menyiarkan berita lawatan YMb ini. Kalau yang hadir 3,000 orang, ia mesti di tulis 30,000 orang, baru nampak grand.

5 ) Media juga mesti “black outkan” kenyataan Tun Dr Mahathir, Tengku Razaleigh dan sesiapa juga yang sinis terhadap YMb. Kenyataan-kenyataan mereka yang menyokong YMb pula, wajib hukumnya di perbesar-besarkan.

6 ) Media juga mesti memainkan isu perpecahan UMNO akibat pertandingan 1987. Jangan pulak media terlajak menulis bahawa YMb juga terlibat melawan Presiden UMNO pada tahun 1987. Tumpukan hanya membelasah Tengku Razaleigh sahaja.

7 ) Lupa nak pesan, Ketua-Ketua Bahagian yang di panggil di peringkat awal tadi, jangan lupa hulur sikit atau janjikanlah apa-apa peruntukan. Penting tu. Kalau perlu pujuk, YMb pujuk. Kalau perlu ugut, YMb ugutlah mereka. Dalam masa yang sama aturlah langkah SUPAYA TAN SRI MUHYIDDIN YASSIN DI CALONKAN MELAWAN DATO’ SRI NAJIB UNTUK KERUSI TIMBALAN PRESIDEN. Saya rasa Tan Sri Muhyiddin juga dah lama mengidamkan jawatan itu. Jangan lupa, kepada mereka yang di gugurkan dari kabinet, janjikanlah kedudukan lain yang istimewa supaya mereka juga akan bekerja keras menyokong YMb dan turut sama membelasah Tengku Razaleigh. Kepada Tan Sri Muhyiddin belajarlah serta-merta memberikan senyuman manis kerana kadang-kadang saya melihat mukanya masam seolah-olah ada tahi kucing di hidungnya.

8 ) Kemudian, panggil mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO dan buat ketetapan hanya jawatan Presiden sahaja tidak boleh di tandingi. Manakala jawatan Timbalan Presiden ke bawah BOLEH di tandingi. Mana-mana bahagian yang mencalonkan orang lain selain YMb, arahkan Setiausaha Agung cari kesalahan teknikal dan gantung terus bahagian itu. Pastikan juga pemilihan UMNO di semua peringkat di tangguhkan ke tahun 2009. Tujuannya tidak lain dan tidak bukan biar Tengku Razaleigh letih.

9 ) Kemudian, atur orang untuk lapur kepada Jawatankuasa Disiplin bahawa Tengku Razaleigh dan penyokong-penyokongnya menggunakan wang. Jawatankuasa Disiplin pula jangan tunggu lama-lama, pecat sahaja mereka ini. Kalau ada laporan politik wang yang melibatkan penyokong-penyokong YMb, Jawatankuasa Disiplin jangan pecat, memadai dengan amaran sahaja.

10) Dalam masa yang sama Pengerusi-Pengerusi Perhubungan wajib memainkan peranan memastikan Tengku Razaleigh tidak mendapat satu pun pencalonan.

11) Pastikan panglima-panglima YMb yang handal-handal yang sangat di sayangi dan di hormati oleh ahli UMNO seperti Reezal Marican, Dato’ Othman Desa, Menantu YMb, budak-budak tingkat 4, Kalimullah dan Patrick Badawi turun berkempen di bahagian-bahagian.

12) Jangan lupa peralatkan badan-badan NGO seperti GPMS, Gerakan Belia 4B dan Majlis Belia Malaysia (MBM) membuat kenyataan menyokong YMb dan arahkan mereka membelasah Tengku Razaleigh dengan teruk. Selain NGO, YMb juga boleh memperalatkan sesiapa juga yang sedang lapar mencari peluang perniagaan untu berbuat perkara yang sama.

13) Gunakan juga pemimpin-pemimpin parti kompenan Barisan Nasional menyuarakan ketetapan berdiri teguh di belakang YMb. Kalau boleh, gunakan juga agensi dan jentera kerajaan untuk menabur fitnah dan menyebarkan propaganda bahawa negara akan hancur punah ranah kalau Tengku Razaleigh menjadi Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia.

Saya yakin, dengan menggunakan taktik-taktik ini, YMb akan terus mengekalkan jawatan Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia sampai bila-bila dan hajat budak-budak “tingkat 4” untuk melihat Tan Sri Muhyiddin menjadi Timbalan Presiden dan Timbalan Perdana Menteri akan tercapai jua akhirnya sebelum UMNO dan Barisan Nasional di kebumikan pada pilihan raya umum yang akan datang.

Kerana tidak mahu UMNO dan Barisan Nasional di kebumikan maka surat ini saya tulis dengan titisan air mata dan dengan penuh emosi. Air mata saya menitis kerana sayangkan agama kita Islam, Bangsa dan negara – apa akan jadi kepada Islam? Apa akan jadi kepada UMNO? Saya beremosi kerana saya yakin dan percaya YMb lah punca UMNO dan Barisan Nasional jadi begini.

Selama 4 tahun saya dan teman-teman telah berusaha menyampaikan cadangan dan pandangan demi Islam tercinta, bangsa dan negara, dengan bahasa yang berlemah lembut kepada YMb melalui pegawai-pegawai dan mereka yang rapat dengan YMb, namun cadangan dan pandangan kami dengan bahasa yang berlemah lembut, di sambut sinis dan terkadang kala kami di anggap sebagai musoh.

Sebab itu jangan salahkan saya jika bahasa yang kesat dan keras saya gunakan di dalam surat ini kerana saya sudah jemu untuk berkias dan berlemah lembut dengan gulungan yang sombong dan bongkak seperti YMb dan orang yang berada di keliling YMb.

Ada rakan-rakan menganjurkan kepada saya “mari bersatu bersama Pak Lah” – jawapan saya, “apa guna bersatu bersama Pak Lah kalau dengan bersatu itu UMNO akan runtuh – ada lebih baik tumbangkan sahaja Dollah Badawi demi menyelamatkan Islam, UMNO, bangsa dan negara”.

Terus terang saya katakan YMb tak ubah umpama bisul di lengan, kita tidak akan potong dan buang seluruh lengan, apa yang kita buat ialah kita pecahkan bisul, keluarkan nanah, bisul baik, lengan pun selamat.

Ada kawan-kawan yang mengingatkan saya kemungkinan di tahan ISA dan di pecat dari UMNO kerana surat ini. Saya jawab kepada mereka kalau inilah harga yang perlu saya bayar untuk memartabatkan Islam, UMNO, bangsa dan negara, insyaAllah saya redha.

Tapi ingat baik-baik, saya bukan mengancam keselamatan negara dan UMNO bukan milik mak bapak diaorang dan bukan milik mak bapak saya. UMNO adalah milik kita bersama.

Ini bukan surat terbuka saya yang pertama kepada seorang Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia. Dahulu, saya pernah beberapa kali mengutus surat terbuka kepada YABhg Tun Dr Mahathir sewaktu beliau menjawat jawatan Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri, menegur dan mengkritik beliau dengan nada dan bahasa seperti ini – semuanya kerana sayangkan Islam, UMNO, bangsa dan negara.

Prinsip saya mudah, kamu buatlah apa pun. Tetapi apabila Islam, UMNO, bangsa dan negara tergugat seperti sekarang ini, saya akan bangkit menyatakan kebenaran. “berkata benar walaupun pahit”. Saya sayangkan negara saya. Saya bukan barua Singapura dan menjadi ejen asing.

Sesungguhnya, tidak ada cara lain untuk kita menyelamatkan UMNO dan Barisan Nasional dari terus pupus dan tidak releven di muka bumi Malaysia ini melainkan kita menuntut Abdullah Bin Ahmad Badawi berundur dengan meletakkan jawatan sebagai Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia. Berambusnya si Murakbalin ini bermakna berambus jugalah menantu kesayangannya dari arena politik Malaysia.

Sebelum saya mengakhiri surat ini, saya ulangi cabaran saya supaya kamu, ABDULLAH BIN AHMAD BADAWI bertanggungjawab penuh dengan meletakkan jawatan Presiden UMNO dan Perdana Menteri Malaysia atas kekalahan Barisan Nasional di lima negeri dan di Wilayah Persekutuan serta kehilangan majoriti 2/3 di Dewan Rakyat. Atas nama maruah, kehormatan dan harga diri, saya MUHAMMAD ZAHID BIN MD ARIP, ahli UMNO dan warganegara Malaysia mencabar kamu berbuat demikian.

Mudah-mudahan Allah mengurniakan taufiq dan hidayah untuk kamu segera berundur.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

MUHAMMAD ZAHID BIN MD ARIP


Tindakan

Information

118 responses

5 06 2008
eliza azmi

sokong 100% kalau pak lah berani letak jawatan dia.. barulah anak jantan.. kabinet sedap2 naik harga minyak..kita rakyat yang merana.. depa ni tak pikir ke bukan semua rakyat senang..ingat kita ni kerja mcm depa hari2 cop duit…

5 06 2008
nikdublin

Gila power surat ni. Kalau orang kafir yang dapat surat ni, confirm bunuh diri. Tapi Paklala kalu tak kisah coz dia dia tak tau malu.

5 06 2008
Lady Bird

BETUL TU NIKDUBLIN.
First time baca pun jatuh air muka I..
Ni PAK LAHAP mmg tak tau malu.

Berani kerana benar
Takut kerana salah!!

Katakanlah yg benar walau pahit sekali pun…

I “SALUTE” you En M.Zahid.

5 06 2008
nikdublin

Tengkiu Ladybird…kitaorang yang kat luar Malaysia ni pun sakit hati ngan gelagat Paklala dengan beruk-beruknya. Ish!

5 06 2008
pekerja_kilang

huh…kaw2 nye pak lah kena…tapi bak kata tun mahathir..” org ni tak tau apa itu tekanan”..

5 06 2008
betara bugis

apa punya pemimpin kalau macam ni, sebelum pilihanraya kata tak nak naikkan harga minyak bila dah habis, semua janji manis tu dilupakan. pemimpin seperti ini tidak patut untuk kita hormati kerana, mereka sendiri yang tidak ingin dihormati.

dorang ingat rakyat malaysia ni kaya ker?? sesuka hati hendak menaikkan harga barang.

5 06 2008
imam ugama hadhari

DOLAH KAKI TIDUR
SUKA BUANG MASA MAIN GOLF
TAK SUKA MEMBACA

BAGUS KALAU DIKEMASKINI SURAT INI DAN DIHANTAR KEPADA SEMUA
PEMIMPIN DAN AHLI UMNO SERTA SEMUA MEDIA.

5 06 2008
labuna

Walaupun saya ni tak pandai politik tapi tiap hari makin meluat saya nak baca paper n tngok berita. Tak habis2 dengan isu ini. Bila nak settle? Ramai sgt tukang bodek PM. Boleh kira dgn jari ahli politik yang ada pendirian sendiri. Bila keluar comment aje kena ambil tindakan disiplin. Berani kerana Benar!!!!!!.

5 06 2008
Saksi Hairan

En M. Zahid,

Kenapa pulak nak Dato’ Halimah Siddiq menjadi Ahli Jemaah Kabinet Pak Lah? Dato’ Halimah ni sekarang sibuk nak cerai dengan suami Cinanya, tak senang nak kerja sebagai menteri pusat? Lagipun, Dato’ ni adalah keturunan Sikh…

6 06 2008
super Soleh

apa harus kita buat selain dari menyebarkan berita2 keburukan pak lah di internet, apa lagi gerakan kita untuk menjatuhkan pak lah dan anjing2 kurap keparat yang bersekongkol dengan yahudi LAKNATULLAH..aku pun dah bosan dengan isu ini…apa lagi cara kita hendak jatuhkkan mereka ini? adakah dengan mendesak yg dipertuan Agung untuk melakukan rampasan kuasa melalui tentra seperti yang berlaku di negara THAI? saya merasakan kaedah kita selama ini tak berkesan kerana pak lembik tu tak tahu malu..AKU DAH BOSAN DAN NAIK ANGIN..deskan Tun Pun tak dia tak endahkan inikan lagi desakan kita…

6 06 2008
Pembebel

super soleh, ada caranya. caranya adalah dengan bertindak ala militan dengan mengebom sana sini, bunuh je PM begini. nasib baik pak lah dan anjing2 kurap tu memimpin malaysia. kalau negara lain, dah lama kena tembak sama itu sharpshooter.

p/s: pembebel pun boleh jadik sharpshooter.

6 06 2008
imam ugama hadhari

TUN, T RAZALEIGH, MUHYIDDIN, RAIS YATIM, SYED ALI, MUKRIS KENA
DUDUK BERBINCANG DAN BERSATU BARU ADA KESAN NYA.

6 06 2008
saiful

Ada ke dorang kata barang lain tak naik harga! Habis rege letrik naik tu apa cite?

6 06 2008
sumpittsauber

sokong dari jauh je………ekekeee

7 06 2008
lukamarhaen

/ sokong 100%
patut surat ni kita kumpul duit rakyat ramai2 dan publish dalam paper2..tapi bukan paper hantu kerajaan..Haha..mesti gempak.

Luk@ M@rhaen

http://marhaentamanmedan.blogspot.com/

7 06 2008
org_muar

Assalamualaikum En Muhammad Zahid,

Saya respect pendirian penulis dan hasil surat yang power dan rata-ratanya mewakili perasaan benci rakyat terhadap pimpinan pork lah bodohwi. Selain dari surat ini saya mencadangkan kita menyumpah pork lah bodohwi dan KJ selama 44 hari. jika orang seperti kita membuat demontrasi pasti ade jer SB yang akan menghuru-harakan keadaan. Marilah kita berpakat menyumpah pork lah dan KJ agar mereka jatuh tersungkur selama-lamanya. Saya mulakan dengan, Haramjadah ko Paklah dan KJ, berambus ko dari Malaysiaku tercinta.

wassalam

7 06 2008
Kasim Dah Tak Selamat

Ha’ah…Tiap kali beli petrol,diesel,minyak,beli beras,bayar bil letrik,beli brg2 keperluan dan lain2 lagi. Tiap kali keluar duit nak bayar tu kita menyumpah ‘saya perdana menteri pantang dicabar tido’ ni dgn menantu dan hantu2nya sekali…Semua org amalkan buat macam tu.Sumpahlah sesedap rasa dan ikut kemampuan korang nak menyumpah dgn ayat macamana sekali pun…Kalau yg kaki nombor tu korang nak menyumpah gak waktu beli nombor tu aku tak tau la nk ckp macamana.Please Don’t Try This At Kedai Nombor!!! Hahahahahaa…No 13 tak per! Aku tunggu sesaper yg nak buat filem “Bapa Mertuaku”.nak sinopsis aku leh tolong bagi idea hahahaha!

7 06 2008
Cucu Osama

Salam M.Zahid,

Paklah oh Paklah….saya rasa orang seperti ini susah nak faham keran dia bela jeeen……

Semua ahli Parlimen atau Semua Umno negeri mengadap dia ni dan beri surat agar belia undur segera……kalau tidak pecat saja dia dari UMNO….

Atau Bubar saja UMNO ni…….kerana telah lama sangat bercakap bohong atau munafik…….undur undur segera

7 06 2008
Muhidin A/L Yasin JB

Sdr Zahid,

Saya tak berani komen surat sdr, tapi saya menyeru agar kita semua ahli UMNO seluruh M,sia adakan perhimpunan secara aman mendesak Paklah agar segera berundur dan mendesak BPR menyiasat samada dia ni betul2 Mr Clean atau sebaliknya…….kalau bersetuju saya ingin mencadangkan sdr M.Zahid sebagi Pengerusi Badan Penganjur Pendesak PM agar berundur.

Saya rasa Rakyat M’sia akan memberi sokongan kepada badan ini.

Sdr Zahid kami ahli UMNO menunggu keputusan sdr.

8 06 2008
wong kam pong

sebenarnya tuan penasihat dialah yang punya kerja….25 perseeen…..shahrizat jalil anak mamak…hee.hee…heee.heee

8 06 2008
alberangque

Beginilah rupanya orang dalaman UMNO bercakap. Alahai!! kalau macam itu punya banyak korapsi, kong kalikong dalam UMNO baik deme keluar aje dari UMNO. UMNO tak pernah nak bela Melayu lagi le ni. UMNO akan bela perut dan benda bawah perut aje!!. Dalam perlembagaan Negara anak anak Melayu patut di beri biasiswa tapi UMNO wujudkan PTPTN agar semua anak generasi akan datang sentiasa terhimpit dan dihimpit oleh hutang, Kerajaan BN/UMNO ajar dan didik rakyat dari kecil lagi berhutang!! Tanah rzab melayu dah hampir habis. Kaum yang paling rendah perkapita incomenya ialah orang Melayu. UMNO punya kerja le ni. Bahasa Melayu diporakperandakan oleh UMNO dulu hilang tulisan Jawi kini akan hilang pula Bahasa Melayu kerana kononnya nak bersaing diera globalisasi. Banyak dosa orang UMNO ni kepada bangsa Melayu. Tapi orang UMNO tak sedar kerana mereka berjuang berasaskan kepada perut dan benda bawah perut!!. Sebenarnya banyak lagi komen kalau nak buat.

9 06 2008
Jack

Aku dulu ada orang offer masuk UMNO .. pemuda UMNO.. tapi masa tu dah ada Khairy , aku dok cakap kat ketua Pemuda UMNO kat kampung aku, selagi Khairy ada, aku tak kan masuk UMNO walaupun sokongan aku tak pernah lari.

Kalau masuk UMNO , tak boleh langsung nak kritik pemimpin. Kalau kutuk lagila… terus kena gantung.. kena tahan keahliaan. Maklumlah mesti ikut aturan. Kalau la pemimpin tu terang2 salah, tak kan kita nak tunggu pemilihan parti baru bagi tau dan adakah kita boleh pi pemilihan tu.

Jangan harap.
Tapi apapun, aku harap UMNO terus memerintah dengan kembali ke niat asal. Aku lebih yakin dengan UMNO berbanding PKR!!!!

9 06 2008
Adzrah

Sejak dua tiga hari lepas, mainstream media memomokkan semua rakyat Malaysia dgn kenaikan harga petrol tidak dapat dielakkan, dan cadangan menaikkan harga sekitar Ogos. Semuanya temberang semata-mata.

Segalanya terbukti semalam – apabila kenaikan harga petrol lebih 40% daripada harga lama.

Aku memang sejak lama dulu lagi perasan, orang2 di Malaysia ni selalu ditipu media. Media dgn agenda-setting masing2, bla, bla, blaaa…

Kesimpulan daripada seminar yg aku hadiri bulan lepas mengenai Media dan PRU 2008, pembentang2 kertas kerja sepakat mengatakan bahawa media digesa lebih telus, objektif dan melaporkan utk rakyat – bukan utk memperbodohkan mereka.

Aku setuju. Kali ini jangan anda tertipu lagi, kalau media mengatakan sesuatu – read between the lines. Mesti ada sesuatu yg cuba disembunyikan. Lihat, dengar dan buat penilaian anda sewajarnya.

9 06 2008
jaim

Saudara Mohd Zahid,

Syabas kerana menulis panjang lebar.

Aku minat bab berikut

Perkara 1. Panggil ketua-ketua bahagian
perkara 2. tandatangan surat aku janji
perkara 3. jangan lupa hulur

Inilah amalan ketua bahagian aku sekarang ini, mungkin juga ketua-ketua bahagian lain juga.

1. Panggil ketua-ketua cawangan, suruh janji, dan tidak lupa hulur.
2. Pangil “pentol-pentol” (istilah jawa untuk orang kuat-kuat, boleh guna sebar luas istilah ini) minta sokongan dan tidak lupa hulur

Prinsip mereka senang sahaja, ahli UMNO bodoh,ahli UMNO boleh dibeli, hulur sahaja selesai masalah.

Aku adalah ketua penerangan umno bahagian, tapi aku berlaga angin dengan ketua bahaian aku sebab kes-kes macam nilah. Kita orang muda nak perjuangkan parti tapi ketua bahagian sebok perjuangkan tembolok. Tu sebab UMNO hampir nak “mampus”. Mereka semua ni nampak duit bukan nampak perjuangan pun. Sampai hari ini ketua bahagian aku tak berani buat post mortem , sebab dia tahu dia akan “mampus” kena belasah atas bawah.

Yang malangnya orang-orang UMNO ni pun sama perangai, bagi mereka siapa hulur lebih itu yang aku sokong. Tak percaya tunggu sebulan lagi.

Mula-mula hulur untuk dapat pencalonan
Lepas tu hulur untu dapat undi.

Inilah budaya UMNO. Dari bawah sampai atas sama sahaja. Jadi aku tak heran lagi kalau UMNO boleh “mampus”.

Sebab tu aku ada cadang Mukhriz dan yang lain-lain pejuang jangan keluar parti dulu, selesaikan dahulu pemilihan, hapuskan si datok korup dalam UMNO, kalau gagal juga, barulah pergi “mampus”dengan UMNO. Kita buat je parti baru tinggalkan parti “baru -ah”

Satu lagi cadangan, untuk elakkan politik wang, kita cadangkan agar semua ahli wajib mengundi, baru penyogok-penyogok ni pening kepala, memang susah sikit kerja ni, tapi kalau itu yang terbaik apa salahnya.

Boleh kita berkomunikasi secara peribadi melalui email saya jaimyunus@yahoo.com

9 06 2008
jaim

Sdr Mohd zahid

gembira rasanya jika dapat sdr emailkan surat ini kpd saya untuk disebarluaskan. saya cuba print tapi tak boleh

9 06 2008
mekchabang4

inibaru anak melayu jati dedah semuanya luar dan dalam baru best,kalau boleh hunuskan keris baru dinamakan pendekar.

9 06 2008
jain

i don’t think this what ever u call open letter or anything can wake up our PM…so biarlah luncai terjun dgn labu-labunya…let it be ..let it be…

9 06 2008
jain

Dan sebagai ahli UMNO akan menjadi Untuk Melayu No mOre…begitulah akhirnya..

9 06 2008
fafo

wut happen to the previous website. sapa yang hack?

9 06 2008
hera

Abg, jgn la kasaq sgt bahasa tuh.. tak elok cam tu, I pun tak setuju dgn pak lah, tapi sapa nak take-over, kalo pak sheikh tu serupa ja dgn pak lah, pro us.. apa kata you promote ku li…

9 06 2008
hera

lagi satu cadangkan buat la sembahyang hajat supaya terbuka hati pak lah nak berundur, sebelum lagi byk sumpah seranah rakyat membinasakan semua dan negara..

9 06 2008
grkme

dah tiba masalah untk ABB dan KJ letah jawatan kalau tidak buta-buta pi hilang lagi negeri kpd PKR

9 06 2008
ishmael

Kepada saksi hairan, engkau buat kelakar, aku tengah baca dengan penuh emosi setiap comment, engkau cerita pasal Dato halimah nak bercerai, oleh kerana nada tulisan engkau yang selamba, aku ketawa sampai meleleh air mata.

Terima kasih, saya dari Singapura.

9 06 2008
Tengku Q

Sekarang ni jgn kita bercakap tentang maruah diri pak lah sebabnya dia mmg dah lame hilang maruah cuma sekarang dia dah hilang perasaan pula sebabnya apa yang dia cakap dan janjikan memang dah x boleh pakai…….
so vote for B.N again ok

9 06 2008
nazrieliesa

Aku pun naik menyampah, banyak sangat yang mengarut dan pelik2. Semua dah lintang-pukang dan tonggang terbalik. Sebab apa agaknya ya, aku rasakan mungkin sebab Pak Lah guna penasihat yang memang bodoh bangang. Cuba tengok siapa orang yang paling hampir dengan Pak Lah, tentulah jin, inilah orang yang paling berani dalam dunia, setiap malam tidur dengan jin. Khairy tu over aje yang lebih, macam bagus………..piraaahhhhhh……………

10 06 2008
ctzarmy

Aku pun naik menyampah nak tengok muka Pok Loh dah le ni…tambah pulak nak tgk muka menantu hantu dia yg banyak dok campur tangan hal pentadbiran negara.Aku benci gak kat 3 ekor anjing kurap dia tu iaitu nazri aziz,sharir samad dan yg terbaru ismail sabri…baru dpt jawatan dah nak berlagak,tak sedar bahawa jawatan yg dia sandang tu hanya utk kaburkan mata org ramai je,padahal jawatan tu sebenarnya milik menantu hantu pok loh yg bodo tu….saja je bagi ismail pegang…tapi ismail pulak naik syok sendiri……aku dah nampak bayangan dah,kalau pok loh tak turun takhta alamatnya PRU13 akan datang akan jadi hak pembangkang untuk mentadbir pusat,jadi lepas tu jgn haraplah nak dapat kat UMNO balik…..maka masa tu orang melayu yg paling mundur…..itulah akibat terlalu percaya kpd janji2 pok loh yg bodoh tu……..skrg ni pok loh dan konco2nya sedang mengumpul harta…..nanti mereka gak yg kaya dan rakyat jadi terlebih kayap….

10 06 2008
noor shila

Berdoalah selepas solat supaya diturunkan dia dari mahligai nya , semuga terjaga dia dari tidurnya yang melalaikan dia selama ini.
Ingatlah bahawa IMAN TAK DAPAT DIWARISI WAHAI PAK LAH…
dan turunlah secara terhormat jangan tunggu sampai rakyat menurunkan kamu secara paling hina. Sejarah dunia dah ditunjukkan … mengapa masih lupa…. mungkin kurang membaca mebuat dia semakin leka..

10 06 2008
PakLong

Asalamualaikum.
Demi negara, ugama dan bangsa, sebenarnya UMNO adalah landasan terbaik untuk kita berjuang. Cuma pengemudi dan juak2 di dalam nya yang menghancurkan.

Takkan ketandusan pemimpin berjiwa rakyat, kiranya PakLah dan menteri2 seangkatan dan sezaman serta sepemikiran dengan nya berundur. Banyak lagi yang benar-benar ikhlas untuk berjuang.

Banyak perkara yang perlu diperbetulkan dalam UMNO. Salah satu nya pemilihan Kepimpinan dari peringkat cawangan hingga ke peringkat tertinggi.

Buat lah sesuatu kepada pejuang asli UMNO, pinda mana yang tak baik kepada yang baik,nescaya kita pasti akan mendapat segenap sokongan, bukan sahaja dari bangsa melayu tetapi dari lain2 bansa juga.

Sekian. Wasalam. Doa dan harapan mengiringi setingginya keinginan untuk melihat UMNO kembali perkasa seperti awal penubuhan.

10 06 2008
ayoyolaaa

Alahai….uncle dengan tulus ikhlas pjg lebar menulis surat khas utk Pemimpin Agung kita…..tp syg kan dia favouritenya zzzz…………zzz…kroh..

10 06 2008
Mr.Potato

Golongan seusia PM kita ni tengah sibuk prepare nak ke rumah yg kedua kekal hingga kiamat tapi PM kita kekal diatas takhta mahligai bergumbira diatas keperitan orang kampung …rakyat jelata menjerit ….merintih …derita sbb harga barang naik…serba serbi naik …..
Aduhai pemimpin UMNO…sedarkah kalian….mana dia penjuang nasib rakyat…..nyesal aku pangkah Parti Timbang KArat…..

10 06 2008
reezzs

pak lah tu mana ada hati. kalau ada pun hati di dah jadi batu. kepala pun dah jadi batu. tuli. sama la khairi menantu dia tu. aku rasa khairi ni mmg takda telor. kalau dia berani jalan la sorang2.

11 06 2008
hang-kebun

kepada hera , hang jgn ckp pemimpin itu pro us lah , pro yahudi lah , aku gerenti hang pernah makan kat kfc , atau md , sykat tu dari mana bkn us ka , hang pon sama penyumbang ekonomi kat bangsa yahudi , tak gitu

11 06 2008
Mr.PotatoChip

Yeaa…yea…rakyat m’sia tambah miskin & menjadi fakir….Bala dari Allah sbb kita pilih pemimpin yang menyokong kuat maksiat,korupsi,nepotisme,gejala sosial bertambah membarah, penipuan setiap saat….

Ya Allah Rabbul Jalil,…selamatkanlah tanahairku daripada Pemimpin Munafik & selamatkanlah generasi islamu ini…..Amin……..

11 06 2008
apaapele

alahaiii….
penat jer korang tulis
dia tak ambik pusing pung
dia kuat tido, mana nak baca apa yg kita tulis

kalau wat demo aman umno suruh dolah tu turun aku rasa ada kesan skit. sbb dia tak yah baca…tgk kat tv jer (tu pung bleh tertidoq gak tuuu..)

wassalam

11 06 2008
nur iman

Tidak ada salahnya Pak Lah dalam keperibadiannya. Kepimpinan beliau hanya mengikut rentak kepimpinan UMNO terdahulu. Siapapun yang berada di atas selagi bernaung di bawah parti itu, begitulah gayanya.Hanya lemah dari segi kepimpinan kerana memberi laluan terlalu awal kepada menantu kesayangannya untuk menyertai parlimen dan mungkin kabinet sedikit masa lagi.Khairy perlu tunggu giliran untuk bersama dalam kabinet. SIMPAN KHAIRY, SELAMATLAH UMNO.

12 06 2008
zakitemai1983

zahid, surat ni ko hntr x kat dolah bodohwi tu?????

12 06 2008
ADUDOMBA

AKU BENCI PAKLAH SAMA MCM AKU BENCI KARPAL SINGH, LIM KT SIANG, ANWAR IBRAHIM DLL. JADI SAPA PERINTAH LA NI TAK DAK BEZA… TAPI KALAU PAKLAH LETAK JAWATAN, AKU AKAN SYG UMNO LEBIH DARI SYG DIRI SENDIRI… TAPI KALAU PENGGANTI SAMA JA MCM DIA, KOMPOM AKU LARI P KEJA LUAR NEGARA… BIAR JADI PECACAI DI NEGARA ORG DARIPADA TGK KEBODOHAN PEMIMPIN BGSA AKU SENDIRI.!!! HIDUP DR M!! IDUP MUKHRIZ!!! TQ ATAS KEBERANIAN PENULIS, TUAN ZAHID!!

13 06 2008
mellin

Congrats Zahid…pak lah mmg tak peduli ngan bangsa dan agama. dia peduli anak menantu hantu dia tu jer..

16 06 2008
faizal

kepada adu domba: u benci smua pak lah lim kit siang, anwar karpal dan u nak p luaq negara jadi pencacai. ceh cakap supa bikin. cakap ja u malas kerja. senang. sokong che det konon. awat masa che det jadi Pm u dok mcm tu ja… haaaa

16 06 2008
karim

kita takk pernah sedar orang lain berpolitik. politik melayu hanya UMNO saja. tak leh tukaq langsung. sampai mati UMNO. kita tgk penang, suasana politik sentiasa berubah. kaum cina india dah atoq semua tu. cuba kita atoq yang kita pulak. bagi can kat PAS pula. tgk apa jadi. kalau smua melayu islam sokong PAS, insyallah PAS boleh perintah Malaysia tanpa join pakatan rakyat. banyak benda yan g boleh kita buat dengan Islam. tapi semua takut. orang melayu takut tak ada konset, akademi fantasia tak leh tgk kat TV, jom heboh tak buat lagi. tu sebab orang melayu takut undi PAS. kalau UMNO, no problem semua jalan mcm biasa….

16 06 2008
karim

saya sambung surat abang Zahid: mana aziz rempit yang crita pasai putra UMNO, yang perabih duit terjun kutub utara senyap jaaa, mana ustaz yang dok sepak tong undi, senyap jaa, mana azez kadiaq senyap jaa, mana pak deen maidin senyap jaaa, mana yg len senyap jaaa. kalah terus senyap. oh yaaa semua sibuk dah jadi pengerusi, pengarah mcm-mcm lg la yang berkaitan dgn kerajaan.tu yang senyap. sibuk dok himpun duit laa. come on datuk-datuk semua, sampai bila nak tumpang dgn kejaan. pi la buka bisnes lain. bagi la jawatan tu kat orang len. ramai lagi orang yang handal dlm pengurusan.

17 06 2008
pemuda pas

salam..semoga Allah memuliakan kita semua

17 06 2008
luvUMNO;fuckPORKLAH

marilah kite time isi minyak ber ‘niat’ : pork lah & KJ sial…

amin…

18 06 2008
ariffin noor

saya orang penang dan juga orang UMNO. sekarang ini saya tak marah UMNO tetapi marah kat paklah kakitidoq dan anak menantunya. apa punya orang tak tau malu dia ingat orang suka dia. kalau dia buat pilihanraya tentu lingkup UMNO. Saya sokong apa member2 lain dalam ni kata 100%. paklah kakitidoq ni tak baca ka blog2 macamni.

18 06 2008
daela

entah la…

19 06 2008
wawasan2020

Maaf, mencarut dan mengutuk adaalah dilarang sekali dalam budaya orang malaysia.Kita sebagai rakyat malaysia perlu bertimbang rasa dan menghormati antara satu sama lain tanpa mengira bangsa dan agame.Saya tau sekarang ni segelintir orang salahkan Pak Lah mengenai isu kenaikan harge minyak, tapi perlu diingat kenaikan harga minyak adalah isu global dan sememangnya kenaikan isu minyak tidak dpt dielakkan.Saya berasa pelik dan hairan kenapalah penulis surat seperti diatas tu asyik mengutuk Pak Lah tetapi pada masa yg sama dia masih berada di dalam Umno.Kalau macam nilah sikap si Zahid, dia sepatutnya sudah tidak berada di dalam Umno. Adakah itu menghirankan?atau dia hanya hendak mendapat publisiti murahan je?Saya tau Pak Lah ada sedikit kelemahan dlm pentadbirannya tapi tolonglah beri dia peluang sekali lagi untuk memperbetulkan keadaan. Saya percaya Pak Lah dpt melakukan dgn jayanya tetapi perlulah kita sama-sama memberi sokongan kepadanya seperti kata pepatah ‘tepuk sebelah tangan tidak akan berbunyi’. Umum memang tau bahawa Pak Lah baru sepenggal memerintah Malaysia takkan dalam masa sepenggal semua rancangan pembangunan boleh dijalankan sekaligus, sedangkan Tun Dr Mahathir mengambil masa 22 tahun untuk membangunkan Malaysia.Di sini saya berharap marilah kita bersama-sama bersatu dan menyokong perjuangan ini untuk menjadikan Malaysia sebagai negara maju untuk mencapai Wawasan 2020.

19 06 2008
msnail

wei wawasan 2020!umno tu milik pak lah ke milik kita?kita berada dalam umno sbb sayangkan umno bukan sbb pemimpin kat atas tu!bersusah payah pemimpin dulu bina umno,jadi kita perlu ada rasa sayang terhadap umno!amik contoh kita bekerja la..sometime kita meluat gler dgn boss tapi sbb kita minat kerja tu dan kita yakin bleh buat yang terbaik untuk kerjaya kita..kita terus je kekal dalam organisasi tu..ada ka orang bodo mcm hang kalau meluat kat bos terus resign?lu pikir la sendiri beb!setakat komen hang yang mcm karangan budak2 SPM untuk exam Bahasa Melayu baik tak payah.ayat hang ni dah dengaq dari zaman sekolah2 lagi..cuba luahkan sesuatu yang kreatif dan realistik.bukan mencilok or menciplak ayat orang!minyak tu mmg isu global.budak kecik pun tau!kita bergantung kepada harga pasaran dunia..tapi bagi negara mcm kita yang ada minyak, sepatutnya hal ini bleh dielakkan.tapi the main point skrg bukan sbb minyak tu global atau tidak!tapi sbb kerajaan dah nazak!cash flow dah out!sbb tu amik inisiatif naikkan harga minyak..

19 06 2008
Lady Bird

Umum memang sudah mengetahui bahawa Pak Lahap baru sepenggal mentadbir Malaysia.
Akan tetapi selama 5 thn dia mentadbir M’sia, sudah banyak kejadian2
aneh yg tidak masuk akal berlaku khasnya kpd rakyat M’sia dan juga
amnya negara ini.
Jika dia mentadbir selama 4 penggal, akan datang mungkin rakyat
di negara ini akan mengemis di tanahair sendiri.

Buat mereka yg “MENYAYANGI” dan ” MENGAMPU” Pak Lahap,
JANGAN SEKALI-KALI BUAT PERBANDINGAN ANTARA PAK LAHAP &
TUN MAHATHIR. Jauh panggang dari api!!
Ini kerana TDM, dia di kurniakan OTAK yg ” BRILLIANT”.
Manakala Pak Lahap, dia di kurniakan AKAL yg begitu pendek…
Oleh kerana itu dia memerlukan PENASIHAT anak hantunya yg sentiasa
berada di sampingnya.
Kemana saja Pak Lahap berada, dia sentiasa di bayangi ANAK HANTUnya.

Bagi mereka yg masih menyayangi Pak Lahap, agak-agak sikit la
nak bodek tu.

19 06 2008
WaWaSan2020

Di sini aku bukannya nak membodek tapi nak bagitau maklumat yg sebenarnya supaya kita tidak terpengaruh dgn fitnah-fitnah atau khabar-khabar angin yg dilemparkan kepada Umno. Jauh sekali jika tujuan aku kalu aku kat sini semata-mata untuk membodek sebabnya aku bukannya dapat ape-ape pun tetapi untuk menuntut keadilan.

19 06 2008
WaWaSan2020

Sukacita saya memaklumkan di sini bahawa aku cukup kesal dengan tindakan kau(Muhammad Zahid Bin Md Arip) yang mempunyai kepentingan peribadi dgn mengutuk dan merendahkan martabat Umno yg disenangi oleh semua lapisan masyarakat. Saya amat terkejut kenapakah kau mengutuk dan menabur fitnah kepada pucuk pimpinan DSAAB dan juga Umno di mana isi kandungan yang kau tuliskan itu belum tentu boleh dipercayai.Engkau perlu membuat kaji selidik yg mendalam dahulu sebelum menulis surat yang aku rasa agak keterlaluan.Aku juga rasa pelik kenapa kau dah tau UMNO itu tak betul tapi kau masih lagi berada di dalam UMNO umpama ‘dah tau sungai tu ada buaya tapi masih lagi nak terjun’. Akhir sekali aku sarankan supaya pembaca yg membaca surat seperti di atas itu supaya tidak terpengaruh dgn isi kandungan dlm surat tu.Marilah kita sama-sama kukuhkan perpaduan UMNO sementara bg Pak Lah pula teruskanlah perjuangan mu yg mulia itu dan jangan pedulikan apa org nak kata yg penting Pak Lah tetap PM Malaysia dan Presiden Umno.

20 06 2008
muhammadghazi

Salam, marah-marah juga. Tapi kalau tukar pemimpin, betul ka keadaan boleh jadi lebih baik? Saya tak menyokong sesiapa dalam isu ni. Sebab bagi saya, selagimana dasar perjuangan tak diubah kepada perjuangan menegakkan syariat Allah di muka bumi, maka tukar pemimpin macam mana sekalipun status quo tentu tidak banyak yang berubah.

Hangpa jangan marah/melenting naa… Saya menegur, bukan mengutuk apatah lagi mengeji… Mana yang baik tu, kita amik. Yang buruk kita buang jauh-jauh.

Wahai para penguasa kaum Muslimin (termasuklah pemimpin UMNO sekali), takutlah kepada azab Allah yang menanti mereka yang tidak menerapkan hukum Allah di muka bumi ini… Jangan takut kepada Amerika, kerana bukan Amerika yang turunkan rezeki. Jangan takut kepada Zionis, kerana bukan Zionis yang tentukan ajal maut kita. Takutlah kepada Allah. Terapkan sistem Islam!

Dan takutlah kepada balasan yang menanti mereka yang mengkhianati amanah yang dipertanggungjawabkan ke atas mereka di akhirat kelak.

Kalian yang jadi ahli UMNO ni tentu lebih dekat dengan pemimpin kalian. Jadi tegurlah mereka seadanya. Tapi bukan dengan cara mengutuk dan mengeji. Muhasabah pemerintah itu merupakan kewajipan kita bersama.
Setakat ni jelah seposen-dua daripada saya. Mohon maaf kalau terkasar bahasa, tersilap kata, mahupun terguris rasa. Saya tak benci hangpa, hangpa saudara seagama saya. Bahkan Mak Ayah saya pun sokong UMNO juga. Demikian jugak dengan saudara-saudara seIslam dari PAS dan PKR. Walaupun tetap berbeza pendapat dan banyak yang tak dipersetujui, kita tetap bersaudara.

Kita umat yang satu, jangan sampai sentimen kepartian yang menebal jauh mengatasi ukhuwwah Islam antara kita…

Wallahu’alam…

http://muhammadghazi.wordpress.com

21 06 2008
Meluat! sikit2 melayu ...

Aku MELAYU … DULU KINI DAN SELAMANYA … TAPI BUKAN PENGIKUT UMNO

Sokong 100%

Untuk UMNO terus kekal (InsyaALLAH) PORK LAH & PENJILAT-PENJILATNYA perlu UNDUR. PORK LAH akurlah pada kehendak RAKYAT. PENJILAT2 pula perlu lah pikir pasai parti jugak jangan dok pikir pasai poket ja. RAKYAT SEMUA TENGAH MARAH NI. Tapi saya tak rugi apa2 sebab saya BUKAN LAGI PENYOKONG UMNO. Kekadang meluat sikit2 melayu padahal pemimpin UMNO yang banyak dok menjahanamkan org melayu. So the BEST WAY IS ISLAM.

Aku ISLAM … DULU KINI DAN SELAMANYA … AMPUNKAN DOSAKU DAN DOSA SAUDARA2 ISLAMKU YA ALLAH.

21 06 2008
mangkukhyun

Dulu aku bangga punya pemimpin yg amat dikenali dunia… Dulu aku gelak sakan kai Indonesia sbb punya pemimpin yg OKU dan skua tido… Sekarang kita punya pemimpin 2…. Pork Lah masih bertahan dengan sokongan Kabenitnya… dia ingat undi kabinetnya ramai…… kpd semua kaum melayu jika mahu UMNO terus relevan buat rapat umum untuk desak semua petualang ini… jika tak melayu hanya ada keretaapi tanah melayu je

21 06 2008
gaban

Bagi yang ada duit riban-riban tu…upahlah pembunuh profesional..import dari luar negara bunuh PM dan menantunya…pastu letak ler surat kat mayat diorang ni ‘ Jangan mainkan Rakyat’, abis cite…kutuk maki hamun tak main la..bunuh je terus!

Anti Paklah

23 06 2008
mky

Cara Sdr Zahid tegur pak lah memang betul.Tapi kalau dah semua yg dibelakang pak lah tu kaki ampu dan bodek..tak ada guna buat teguran.Tun Mahathir buat teguran pun tak jalan..apalah lagi golongan marhaen macam kita.Umno ni bukan wadah untuk kita teruskan perjuangan.Tinggalkan saja mereka mereka yang ego diatas tu..Cari wadah perjuangan yang lain.Saya sendiri merupakan ahli Umno dan memegang jawatan parti peringkat cawangan 10 tahun yang lalu.Kerana tak sanggup nak menghadapi politik wang peringkat cawangan,saya berundur dari Umno.Tak ada apa pun yang rugi bagi diri saya kerana berundur dari Umno.Nak bercakap soal Melayu dan Islam..masih ada lagi wadah perjuangan lain untuk kita..PAS kan masih ada.Buat apa nak habiskan suara menegur orang yang tak mahu dengar nasihat,kaki-kaki bodek,pengampu dan sombong.Keluar saja dari Umno.Kenapa takut untuk keluar?Hanya orang yang ada kepentingan diri saja yang tak mahu keluar dari Umno.Ahli2 akar umbi ini…mereka ingat boleh beli dangan wang ringgit…boleh cucuk hidung.Tak semua ahli berperangai begitu.Marilah kita bersama sama keluar dari Umno dan cari wadah perjuangan yang lebih sesuai dengan perjuangan kita..Hancurrrrrrr UMNOOOOOOOOOOO.

23 06 2008
hajiman ibrahim

Saudara, perincian yang tuan tuliskan amat menarik dan sokong 99 %. Malangnya, desakan supaya AAB meletak jawatan umpama lakunan semata. Bukan kah lebih wajar tuan menyeru ahli-ahli UMNO beramai-ramai mengadakan mesyuarat luar biasa membuat undi X percaya kepadanya ? Tun Dr Mahathir dah beri jalan, tapi ahli UMNO masih dungu.

Kebanyakan Melayu bijak dah meluat dengan AAB. Cuam Melayu dungu dan pembangkan yang sangat menyokong AAB. Tun Dr. Mahathir dah beri pendapatnya. BN akan tumpang jika AAB terus diatas.

Hari ini laman web Tun Dr. Mahathir disabotaj……… beliau dah pencen dah x kuasa, itu pun AAB takut……..tolong la.

http://chedet.blogspot.com

23 06 2008
ray77light

Kepada WaWaSan2020

Kita sayangkan sungai, jadi kita nak hapuskan buaya tu supaya kita dapat menikmati sungai yang indah itu.

Zahid ada pendiriannya tersendiri. Walaupun tak senang di baca, ia tetap berniat baik dan ternyata ada jatidiri.

Ketika sakit, kita cari ubat yang mujarab yang selalunya pahit. Jika kita asyik makan coklat dan gula2, maka kencing manis dan gigi rosaklah akibatnya.

Mereka telah mencaci TDM yang terbukti banyak berjasa pada UMNO, BN, Malaysia, Islam dan Melayu. Adakah cacian dan kemakian ini sopan dan dihalalkan??

Ketika TDM keluar drp UMNO, kemungkinan besar keputusan ini adalah yang paling berat bagi beliau sebagai ahli no. 1. Namun beliau sudah hilang kepercayaan pada UMNO. TDM mungkin juga menangis bersendirian.

Ramai ahli UMNO kutuk beliau, menggunakan “nyanyuk” dan lain2 perkataan pesat. Kami yang menyaksikan gelagat gila-kuasa ini merasa sedih dan pilu. Inikah adat Melayu – hutang budi dibawa mati??

Rakyat menghentam keputusan Pak Lah yang tak menasabah, tiap kali buat keputusan dengan gopoh-gapah, kemudian ditarik balik dengan serta-merta.

Adakah W2020 menghalalkan tindakan mengutuk TDM tapi mengamok bila kutukan ditujukan pada Pak Lah. Kalau ini bukan ampu tak tahu lah apa nak kata.

Kerana Pak Lah masih berkuasa, maka ia harus di sokong diampu, W2020 terbukti “membodek”. Point proven.

23 06 2008
gang budak sekolah

rakyat dah meluat sesangat dah dengan penipuan yang nak menyedapkan telinga,kalau kat jepun tu dah tentu kamikaze era moden,letak jawatan …tempoh dah tamat dah

23 06 2008
abg Az

Saya doakan moga-moga Dolah jadi orang tua-tua yang baik-baik sebagaimana orang Matang Bertam kata Dolah baguih, aku dulu kenai dia sebab ingat kat Tok Ngah Lah guru, ni nama aku pun Tok Wan dia yang bagi, aku respek tok wan dia.

Tapi kesian mai kat cucu dia,……..kesian hang dollah, aku takut, tak lama nak jadi calon Tok Siak kat masjid bedui, pala batas, kot ada pertandingan pa.Haji Rahim adik beradik aku,Ea tok bilal, bang mat, Wa Chat, Awie, awat hampa tak kata apa pun kat dollah ni. Takut ka….

Aku pun takut. kena ISA tak pasai-pasai iya nuu. Tak pa lah dalam ruangan ni, aku nak habak kat Dollah, jaga sikit menantu hang, sebab silap haribulan, hang jadi macam Mood kayu yang gila tu. Anak Dollah bukannya lawa sangat, Maria Karren lawa lagi, kot Dollah babai, Khairy gila tu pun babai sama kat Ain… Janda anak satu Ain. Jagaaaa

24 06 2008
org kuat umno

YA ALLAH YA TUHAN KU…AKU BERMOHON KEPADA MU AGAR BUKAKAN LAH HATI ABDULLAH AHMAD BADAWI PERDANA MENTERI MALAYSIA INI UNTUK MELETAKKAN JAWATAN SETERUSNYA MENYELAMATKAN MARUAH NEGARA DAN ORG ISLAM DI MALAYSIA INI.

AMIN…AMIN…AMIN YARABBALALAMIN…..

semua rakyat malaysia marilah kita berdua agar pak lah meletakkan jawatan dia…

24 06 2008
2020 wawasan kita!

aku sokong wawasan 2020! lu orang tau nak ngutuk jer!!bkn nak cari penyelesaian antara kita…
korang ingat mak bapak korang ke pegi gali minyak kat laut!!
biaq p la depa nak untung ka rugi!minyak mmg milik kita tapi korang ingat senang ka nak p gali sana..
awat angpa x bubuh pam minyak kat tepi laut tuh??
pastu sambung pakai paip getah bubuh kat keta korang!!bodho!!
senang-senang je kata minyak kita harga murah!!mlayu slalu lupa..idup nak senang jer!! terima la seadanya..gua pon gaji 800 je..ada anak bini..idop ala kadar je..bsyukurla apa yg ada..

24 06 2008
org kuat umno

YA ALLAH YA TUHAN KU…AKU BERMOHON KEPADA MU AGAR BUKAKAN LAH HATI ABDULLAH AHMAD BADAWI PERDANA MENTERI MALAYSIA INI UNTUK MELETAKKAN JAWATAN SETERUSNYA MENYELAMATKAN MARUAH NEGARA DAN ORG ISLAM DI MALAYSIA INI.

AMIN…AMIN…AMIN YARABBALALAMIN…..

semua rakyat malaysia marilah kita berdoa agar pak lah meletakkan jawatan dia…

24 06 2008
Yoe

aku sokong 100%….. kalau kat Iraq…Bush dalangnya….kalau kat M’sia….Dollah Tidur perancang kejatuhan UMNO, BN dan Malaysia..SAMA-SAMALAH KITA DOAKAN SEMOGA ALLAH BUKA PINTU HATINYA UNTUK BERAMBUS sebelum KITA semua MERANA di bumi sendiri.

25 06 2008
AnakMinang

wa’ang ni ww2020 bangang ko apo…..TDM pun tau dah bebudak tingkek 4 tu yg jadik PM bukan paklah kandiq tu….yg wa’ang nak poie marah bro zahid tu wek po….wa’ang ni aka tu pendek dompot tapi nak ngato org….TDM pun dah suh we’eh tu ronti lotak jawatan tapi aden polik boto la c kandiq tu cam tak donga jo….we’eh tu pokak la aden raso….mau esok masia ni uru aro….arap agong buang la c kandiq tu dari jadik PM….ngota rakyat jo…aden yg ahli umno pun nak kuar ikuik TDM…mampuih la UMNO skang ni biar tak releven laie….memacam dah nantu azazil tu buek kek org kito….yg wa’ang tak nampak tu ngapo ww2020….kalu wa’ang nak tau apo jadik kek baling kodah ni…meh emel aden leh cito dari a-z kalu wa’ang nak tau la kan..skang ni aden tgk tetiap mlm ado jo rompak la bunuh la ni la…dulu aman jo masia ni….ni sume ALLAH balehkan kek kito….ni sumo kojo kandiq dan azazil tu la….rakyat nak merano….elok bom jo kandiq tu sumo ngan nuklear…..

26 06 2008
heicalmy

Ana baru hari ini masuk blog ini.
Masya allah betul kah semua ni.Macam tak percaya !
Dato Seri Abdullah Badawi adalah Pedana Menteri Malaysia.
Beliau anak seorang Alim.
Jangan jangan orang buat Fitnah.

26 06 2008
MetFly

Kesian kat kita ni semua.. kita ni pun kekadang aku pikir mcm anjing salak bukit jugak..yeler..nak buat mcm indon ke.. filipina ke..demonstrasi giler2..takut kena ISA lak.. nak berjihad mcm kt afghan atau iraq.. xde kepakaran pulak..
Pak Zahid.. saya pn nangis.. sedih tgk malaysia kita jd camni.. Allah Taala uji malaysia dgn pemimpin2 yg mengagungkan UMNO lebih dr al-quran…kta jd mangsa sbb pasal benda ni..pemimpin kita taksub kpd diri mereka kerana mereka anggap bahawa semua yang ada ni mereka yang bagi..air, api, petrol, dan mcm2 lagilah.. tak ke itu mentaliti firaun?? Ketua Negara kta pun dok senyap aje..tau main kuda aje..rakyat yg terkontang kanting ni dia pikir mcm Bani Israel yg kena buat piramid ke?..
Sedarlah kita semua..kiamat itu pasti..siksa kubur itu pasti.. mati lagilah pasti.. Iktikad kta Allah Taala yg Memberikan Semua ini..bukannya mereka.. Duli Yang Maha Mulia pun Hanyalah Allah..sbb yang Maha Hanyalah Allah..
Saya takut hidup zaman skrg ni…

26 06 2008
pro rembau

tak baik kutuk pemimpin. tak perlu cemburu dengan kejayaan menantunya.salahke dia bussines.dulu masa tun jadi pm ramai yang kutuk anak dia bussines.sekarang kutuk pak lah pula.sepatutnya kita bangga krn anak melayu berjaya.kenapa kita tak kutuk pembangkang yang membawa anak2 ke kancah politik.tak semestinya kita akan jadi juara jika kita kutuk pemimpin.pembangkang tepuk tangan dngan sikap ahli umno yang mengutuk pemimpinnya sendiri.jadilah ahli umno yang berkualiti.gunakan peluang semasa mesyuarat cawangan dan bahagian utk menentukan hala tuju parti. hidup melayu.

26 06 2008
Umno Damansara

YA ALLAH YA TUHAN KU…AKU BERMOHON KEPADA MU AGAR BUKAKAN LAH HATI ABDULLAH AHMAD BADAWI PERDANA MENTERI MALAYSIA INI UNTUK MELETAKKAN JAWATAN SETERUSNYA MENYELAMATKAN MARUAH NEGARA DAN ORG ISLAM DI MALAYSIA INI.

AMIN…AMIN…AMIN YARABBALALAMIN…..

semua rakyat malaysia marilah kita berdoa agar pak lah meletakkan jawatan dia…

26 06 2008
sayanghasni

ya Allah,
wei pro rembau, memang betul bagus dorang ni berniaga. tapi berniaga le guna duit sendiri cam rakyat biasa. ko bukak kedai guna duit umno ke? mesti ko pun selalu membontot orang umno sebab tu ko marah orang marah pak lah ngan kj beruk tu. ye tak?
persoalannya skang ni kita tak nak kj beruk tu jadi pm kita. sebab tu pak lah kena letak jawatan. kita tak nak negara kita jadi somalia, uganda, cuba dan sewaktu dengannya. ko nak ke jadi camtu. pemimpin kita mengaut kekayaan hasil bumi demi menjamin kepentingan tembolok dorang, tapi kita rakyat biasa ni, kebulur. dah terbukti pemimpin dunia yang hanya pentingkan kekayaan kroni, negaranya kucar-kacir. renung-renungkan dan selamat melingkup le ko.

26 06 2008
entah ler

hmmm…
aper le nak jadi malaysia ni yer…
yang kaya makin kaya..
yang miskin bertambah2 la miskin……

26 06 2008
sulaiman syah

Salam .dulu tempat saya setiap kali mesyuarat pemilihan ketua cawangan mesti gaduh punya, baling-baling kerusi lagi.Ada dua puak yang bertelagah puak melayu boyan dengan puak anak beranak.Gang anak beranak ni dari bapak sampailah ke anak hantu semuanya ada kuasa.,contohnya begini -Bapak-ketua cawangan, Mak-ketua wanita, Anak jantan- ketua belia, Anak betina-bendahari dan anak hantu-ketua pemuda.Gang puak melayu boyan ni pulak selalu tak puas hati sebab mereka je anak beranak yang selalu angkut kalau ada projek dari umno bahagian.Sekarang ni dua-dua sama tak boleh pakai .

26 06 2008
anak padang kota

korang suka-suka kutuk pemimpin korang ni kenapa. bla orang kata salah korang pun ikut kata sama tapi korang tak taupun betul ke apa yang yang orang tu kata. ntah dia tipu sama-sama tumpang dapa dosa kering. pikir la guna otak sket. bagai mana kalau orang kata bapak korang jahat. korang past marah gak kan. aku pun marah gak. sebab bapak aku tak jahat cam pak lah korang sedar-sedar la kita semakin tua, betobat la sebelum mati. kalau dah dosanye satU MALAYSIA tak tau la nak mintak maap cam na, kalau dah terlalu banyak yang tersalah cakap, yang tersalah janji, yang tersalah buat, yang tertido ketika mesyuarat dan sebagainya.

26 06 2008
anak padang kota

sorry!!!!!!!!!! sorry!!!!!!!!!! SORRY!!!!!!!!!!!! SORRY!!!!!!!!!!

26 06 2008
aris noor

Saya akui apa yang saudara beritahu. Dimana-mana saja orang bercakap, YMB patut berundur sebelum tersungkur. Di mesjid, disurau, dikedai kopi, orang umno,orang bukan umno (lebih-lebih lagi), orang cina,orang india semua benci dengan YMB. Semua ni angkara Khairy jahanam yang menyuruh YMB jangan undur. Kalau undur hilanglah peluang dia nak jadi PM. InsyaAllah ini tidak akan berlaku apabila orang susah iaitu rakyat dizalimi.

27 06 2008
Johan Kamarul

Mari kita ubah kerajaan!!

27 06 2008
Wanadillah

Setebal tebal tembok berlin, tembok alcatraz, tak lawan tebal muka Pak Lah, disamak dengan 7 air cuka, 7 air asid pun masih selamba….akan dianugerahkan dalam World record . tiada siapa sampai kiamat boleh pecahkan rekod cemerlang dan gemilang untuk temberang.

28 06 2008
Boyot

mamat ni pd TDM pun dia ada anta surat yg sama juga, lepas tu masuk PKR. Masuk Umno blk ikut Roslan Kassim, lalang dia ni, apa dia tulis tak de weight langsung. Mungkin salah seekor virus yg anwar anto masuk Umno mamat ni.

29 06 2008
pro rembau

hai sayanghasni, tak baik buat tuduhan melulu.tak baik bertindak atas dasar persepsi. utk pengetahuan anda saya tidak pernah menyertai umno krn meluat dengan sikap ahli umno ditempat saya.satu sen pun saya tidak pernah merasa duit umno baik dari saudara kj ataupun saudara mukhriz dan saya tidak pernah mengharapkannya.rezeki yang dpt selama ini adalah rezeki allah.walau bagaimana pun saya tetap undi bn.saya tidak hipokrit seperti ……..masuk umno untuk dpt projek,naik pangkat dsbnya.bila tak dpt kutuk pemimpin,huruharakan parti.masa pilihanraya undi pembangkang.anda nak sokong sesiapa pun sokonglah tapi biarlah ada prinsip.jgn jadi lalang.mcmmana melayu nak kuat kalau asyik kutuk pemimpin sendiri.jika anda nak mengubah kepimpinan negara adalah lebih baik ubah gaya bahasa anda terlebih dahulu supaya SERUAN anda dapat menarik minat orang ramai.kalau anda tak mampu juga ubahlah nasib anda sekeluarga dahulu.bahasa yang anda gunakan itu dpt menggambarkan hati budi anda. saya pinjam perumpamaan orang cina yang berbunyi “kalau kita tak mampu mencapai buah limau di pokok jgnlah kita katakan buah limau tersebut masam”. insyaallah jumpa lagi. wassalam

30 06 2008
suraksakh

Surat dari Saudara Zahid ni memang kaw kaw sekali. Susunan ayat dan isi kandungan yang amat bernas. Sebenarnya bukannya pembaca percaya atau tidak kata-kata orang, tetapi kita sebagai rakyat bukannya buta dan tuli, kita pun boleh membuat tafsiran bahawa kata-kata tu betul atau salah.

Memang saya syak wawasan2020 ni mesti konco-konco Paklah ni kan? Sebab alasan dia sama sahaja dengan alasan bodoh yang Paklah selalu berikan kepada rakyat. Sekiranya dia ni konco Paklah, mesti dia ni jahat macam Paklah, tetapi kalaulah dia ni bukan konco Paklah, memang dia lah rakyat yang paling tidak pandai.

Alasan ww2020 ni memang tak layak diambil kira kerana dia dah terkena huluran dari mereka. Dah kira kena virus dah.

Memang lah tidak guna kita bising-bising, maki-hamun dan mengumpat Paklah, kerana perbuatannya telah menyakiti rakyat dan juga anggota-anggota di dalam UMNO, secara automatik, sistem demokrasi akan berfungsi, walaupun dia mampu menghulurkan itu-itu kepada para perwakilan, tetapi sistem demokrasi tetap lebih besar dari kuasanya. Para perwakilan pun ada anak cucu jugak, mereka pasti tidak mahu generasi muda mereka hidup dalam negara yang muflis.

Walau sebanyak mana sekalipun persediaan Paklah menghadapi pemilihan UMNO disember ini, kebenaran tetap akan memihak kepada rakyat, di mana rakyat lah yang menjadi tuan di negara demokrasi ini.

1 07 2008
shaiful

saudara zahid, awak jangan lah asyik nak cari salah orang. banyak lagi yang patut saudara fikirkan atau sarankan sebagai contoh, cara untik tingkatkan ekonomi orang melayu dan masalah penagihan dadah yang berluasa di kalangan anak melayu.

1 07 2008
A.Ghani

Tun Mahathir jugak yang best..

1 07 2008
medulla

wahh…gile gempak surat ni..kalo la aku jdi perdana menteri n bace surat mcm ni..ade yg bunuh diri tak tahan tekanan bace surat ni..hehehe..
tp yg penting..AKU BENCI KJ!!!sgt2 BENCI!!!

2 07 2008
green bere

prorembau n sayanghasni upah aku jer pasang bom…abih cirte..tapi aku pun tak suka AAB n KJ

4 07 2008
pro rembau

assalamualaikum saudara shaiful.
saya amat bersetuju dgn pendapat saudara.kita sebagai rakyat mempunyai peranan tersendiri utk memakmurkan negara tercinta,bukannya menyerahkan kepada kerajaan smata2.tak semestinya perlu memegang jawatan utk berbakti.pernahkah terlintas difikiran kita sejauh manakah peranan yang telah kita lakukan utk agama,bangsa dan negara kita.tak salah utk kita menyokong atau membenci sesiapa pun tetapi biarlah berprinsip,bukannya diatas dasar prejudis.semua PM kita mempunyai kelebihan dan kelemahan masing2.jgnlah dok asyik highlight kelemahannya shj.tak relevan jika kita membandingkan diantara mereka krn gaya pentadbiran mereka pasti berbeza antara satu sama lain.tentang perasaan benci terhadap aab & kj tu saya tak dpt memastikan sama ada mereka ini pro kerajaan @ pembangkang.sbagai sebuah negara demokrasi tiada masalah utk mengkritik kerajaan @ pemimpin tetapi biarlah berhemah,dan lebih baik jika disertakan bersama pendapat yang bernas & munasabah utk pelaksanaannya.saya amat tertarik dgn saudara mukhriz dalam konteks menyuarakan pandangan akar umbi.tidak keterlaluan jika saya katakan pembangkang akan lemah seandainya kedua2 tokoh ini bersatu bagi membina semula kekuatan yang nampaknya seakan2 luntur. DUNIA POLITIK TIADA YANG MUSTAHIL.

4 07 2008
bakal pm

senang2 biar aku je yang jadi pm

4 07 2008
bakal pm

thukah kita apa yang sedang dibincangkan? tahukah kita apa yang sedang berlaku? tahukah kita apa yang akan terjadi seterusnya? dimanakah tempat kita sekarang? apa kedudukan kita sekarang? fikir fikirkan lah….

6 07 2008
pro rembau

kepada bakal pm, peralihan kuasa pasti berlaku walaupun kita tidak pasti bila tarikhnya dan siapa pengganti pak lah. yang pentingnya sama2 kita berdoa kehadrat ilahi supaya pengganti pak lah kelak adalah yang terbaik dikalangan yang baik sepertimana pilihan tun dr mahathir dulu.jika hasrat anda tercapai, anda perlu memastikan rakyat anda aman makmur.TAHNIAH KEPADA BAKAL PM. HIDUP MELAYU!!! HIDUP UMNO!!! HIDUP PAKLAH!!!HIDUP BAKAL PM!!!

8 07 2008
cucu_datoonn

salam…

apa la nak jadi ni….
fitnah berleluasa…sapa yg benar…sapa yg salah…
Ya Allah…jauhkanlah kami dari kutukanMu…Amin..

10 07 2008
Anak Melayu

Firman Allah SWT dalam surah At Tahrim ayat 6 yang bermaksud:

” Wahai orang-orang yang beriman. Jagalah dirimu, keluargamu daripada api neraka. Bahan-bahan bakarnya adalah manusia dan batu-batu. Sedangkan penjaganya itu adalah para malaikat yang gagah lagi bengis. Mereka tu
tidak menderhakai Alah, mereka itu melakukan apa saja yang diperintahkan kepadanya “.

10 07 2008
Pemuda Mache

Salam perkenalan untuk semua saudara-saudara…

10 07 2008
Pemuda Mache

Assalamulaikum

Saya dah baca komen semua, ada yang tak suka pada Pak Lah dan keluarganya dan ada sebaliknya.
Bagi saya, setiap lebih ifakta yang dikemukakan mestilah lahir dari hadi yang bebas dari dendam yang tiada bertempat dan Ingat! saudara-saudara ku, adakah anda semua telah berfikir secara waras sebelum menulis seperti yang terdapat dalam laman ini?.
Pada pendapat saya setengah pendapat yang dikemukakan hanya layak ditulis di dinding-dinding tandas sahaja.Kalau tidak percaya cuba bandingkan tulisan sesetengah saudara hampir-hampir sama yang terdapat pada dinding jamban.

Hidup UMNO! Hidup Pak Lah !. Hidup Najib, Hidup Melayu
Suburkan nilai-nilai Islam dalam jiwa anda.

12 07 2008
ANTI UMNO

naper muka KJ mcm monyet>?

12 07 2008
joe

bila orang x paham agama, mcm2 la jadinya…try sume pmimpin berkefahaman agama yg bagus,pastu praktikkan, x jadi mcm2 kes gila kuasa, tamak, rasuah pe sume ni….fikir2kan…=)

16 07 2008
Pemuda Mache

salam. idup UMNO, Pooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooorah PAKATAN RAKYAT konon.

16 07 2008
keturunan adam

kenapa perlu membenci pm dan menantunya.dengan menetapkan tarikh penyerahan kuasa membuktikan paklah seorang pemimpin yang berjiwa besar.tak baik membenci pemimpin sendiri.sepatutnya rakyat perlu bersamanya dalam keadaan sebegini.bukan senang nak cari pemimpin yang ikhlas seperti pak lah.dulu masa tdm menjadi pm ramai juga yang mengutuknya.saya tak dapat pastikan mereka yang mengutuk pemimpin ni adalah bersifat pembangkang ataupun diperalatkan oleh pembangkang.yang pasti ada agenda tersendiri dari mereka yang iri hati dengan kejayaan pemimpin.adakah kita akan berbangga jika pembangkang berterima kasih kerana kita telah membantu kerja2 mereka untuk menjatuhkan pemimpin negara.adakah dengan mengutuk pemimpin dan keluarganya akan memberi gambaran bahawa kita sahaja dari keturunan yang baik2.perlu diingatkan sebatang jari telunjuk yang menuding ke arah orang lain bermakna jari selebihnya secara tidak langsung akan menuding ke arah diri sendiri.kepada pak lah dan anak buahnya teruskan perjuangan.kepada datuk norza teruskan agenda datuk utk survival bangsa melayu.KAMI TETAP MEMBERI SOKONGAN PENUH DAN SEDIA MEMBANTU DARI AKAR UMBI DENGAN CARA TERSENDIRI.

19 07 2008
keturunan adam

macamana umno nak menang.masa pemilihan ajk bahagian bukan main kuat lg bekerja utk kemenangan bos mereka tetapi masa pilihanraya bukan main kuat lg mencantas calon umno krn bos mereka tak naik nama.sebiji mcm hanturaya.umno kuat sepanjang penggal,hanya kalah dlm masa penamaan calon hingga hari membuang undi shj.mt perlu ambil perhatian.saya sanggup bekerjasama jika perlu.orang mcm ni sepatutnya dibuang ahli.

26 07 2008
badboon

Aku salute la kat hamba allah yang terer giler tahap gaban taip ayat hentam A.A.B.Aku nih sebagai pelajar di salah sebuah universiti awam Malaysia kat Batu Pahat ,first time enter web site nih.Itu pun membe aku yang gitau.Ramai dah pelajar-pelajar uniersiti yang dah tak suke dengan kepimpinan Malaysia khususnya PERDANA MENTERI MALAYSIA.DATUK SERI ABDULLAH BIN AHMAD BADAWI.Banyak dari mereka mengatakan bahawa Malaysia sekarang ni di ambang kehancuran.Banyak sangat korupsi.Perdana Menteri pula lembab.Tengok la pasai isu HINDRAF dulu.Lembab gile Menteri Keselamatan Dalam Negeri a.k.a PERDANA MENTERI MALAYSIA ambil tindakan kat diorang tu.Kalau time Tun Mahathir dulu, baru nak cakap je dah kene cantas!!!Tu la salah sebab utama BN kalah dalam PRU12!!!Lagi satu banyak dari pemimpin Malaysia yang da jadi orang yang tak kenang budi.Tun Mahathir yang punye hebat tu pun diorang nak hentam.Fikir la sendiri sape diorang tu ngan Tun Mahathir.Jauh bagai langit dengan bumi.Tak layak langsung nak hentam Tun Mahathir.Ingat lah Banyak kejayaan Malaysia datang dari Tun Mahathir.Cuba fikirkan pe benda kejayaan Malaysia skang nih time AAB.Rasenye tak nampak lagi.Ntah la aku nih budak baru belajar.Tak tahu la nak susun ayat nak wat karangan cantik-cantik!!Tapi yang aku tak puas hati pasal jambatan ngan Singapore.BengHong betul la PM Malaysia time tu.Malaysia menang la ape la.Nonsense je sume tu.Ntah pepeje diorang tuh!!Sebut pasal Islam Hadhari pulak..Prinsip pertama pun tak lepas lagi.Kalu nak tahu prinsip pertama tu pe dia..Pemimpin harus menjadi contoh dan tauladan kepada rakyat.Ni bini sendiri pun tak lepas nak handle lagi.Pastu nak ajar orang pulak.

1 08 2008
DYG ANGELA BT HJ AWG KASSIM

Saya tidak tahu apa yang mereka ingin perjuangkan sebenarnya, kadang2 saya rasa mereka ini..cakap tidak serupa bikin..!! semua ikut perasaan…tiada matlamat !! apa yang ingin mereka sampaikan sebenarnya saya pun tidak tahu..saya cuma risaukan anak2 remaja sekarang, perkara yang mereka perjuangkan adalah tentang ingin mempertahankan parti tapi mereka tidak terfikirkah jangka masa panjang…tentang masa depan anak2 muda sekarang, apa yang harus dilakukan….adoh!!! bila memikirkan tentang ini memang sedih sekali..kenapa tidak bertoleransi sesama sendiri ..apa yang kita lihat dan dengar sekarang sikit2 hal pergaduhan diparlimen, tuduh menuduh banyak yang timbul mana penyelesaian nya sedangkan banyak lagi perkara yang besar yang perlu diselesaikan ……..!!!!!!!!! tolonglah wahai pemimpin2 MALAYSIA ….bersikap terbuka dan berfikiran rasional….jangan mementingkan diri sendiri !!! kepada khairy, pleaselah!!! stop the nonsense things!!!! apa yang anda buat sekarang saya sendiri tidak tahu apa hasilnya!!! kepada pihak kerajaan dan pembangkang, stop talking about personal things tapi bicaralah tentang masa depan Malaysia bukan ambik isu tuduh menuduh yang tidak sudah2..saya wakil remaja sekarang yang perlukan bimbingan anda semua…perjuangan kita belum selesai..jangan sampai negara kita tergadai!!! pangkat , darjat kita boleh cari tapi maruah negara…….kita semua harus prihatin…tolonglah hentikan spekulasi ini…fikirkan tentang masa depan…tiada yang salah tiada yang betul, yang menentukan adalah pilihan anda……tolonglah demi MALAYSIA…TAKE THIS SERIOUSLY!!!!!!

4 08 2008
mat teropong

Ini reality sekarang. mengapa orang berebut-rebut nak jadi pemimpin khususnya pemimpin UMNO la. Pemimpin PR kita tak taulah sebab habuannya tak nampak lagi. Pemimpin UMNO ni di cawangan pun boleh dapat jalan tar sampai ke depan umah. Apa lagi diperengkat paling tinggi, boleh jadi billionair kalau tak dak iman, tak takut kepada Allah. Dia mungkin tak ambil tetapi menantu dia, anak dia, kawan dia ambil mungkin sebagai proxy. tak tau wallahualam.

Tetapi yang jelasnya pucuk pimpinan sekarang memang lemah, lembab dan tak professional. Anak buahnya pak2 menteri dari dulu lagi sebelum pucuk pimpinan yang sekarang ni pun banyak yang makan rasuah. Kalau setakat gaji dan elaun tak kaya mana pun. Tengok MRR2 sudah retak lagi. Dulu belanja repair pun dah RM 70 juta. Saya teringat dulu seorang engineer arab yang melawat malaysia berkata kos ni tak masuk akal. Ini mesti ada kebocoran wang kerajaan. tanyala menteri Kerjaraya dulu. Dah tentu tak mengaku.

Sepatutnya pemimpin dalam kerajaan mesti bersumpah junjung quran juga setiap tahun mengaku tidak ambil rasuah. Jika berasuah, biar Allah laknat dia. Bunyi macam cakap budak2 tapi fikir2kan lah.

Wahai semua orang Islam, dunia dah nak kiamat sebab itulah macam2 masaalah terjadi. Berbalik lah kepada Allah SWT, harta banyak, pangkat besar pun tak boleh bawa ke kubur.
RASUAH DAH MENJADI-MENJADI, HANCURLAH ORANG2 MELAYU, TAK LAMA MAKAN UBI LA ORANG-ORANG KAMPUNG.
BUAT KERJA MESTI IKHLAS,JUJUR DAN BERIMAN BARU SELAMAT DUNIA AKHIRAT.

6 08 2008
benci PM dan menantu

Ingatlah semua rakyat Malaysia beragama Islam… Tanda2 kecil dan besar kiamat dh ada depan mata dah..

Contoh, pergaduhan sesama kaum dan seagama… kutuk sana, kutuk sini, tuduh sana, tuduh sini… apa semua ni????

Buat masjid besar2, belanja pun besar, tapi x digunakan… utk apa tu??? Tanda kiamat la tu… Takkan Paklah Bodohwi xtau kot kan??? Kata pengasas Islam Hadhari… Tapi x nmpk apa pun kebaikan dari asas yg dianjurkan… Sbb dia sendiri yg memperbodohkan asas yg dia anjurkan..

Bodoh la kau BODOHWI…

Berambusss lah kau segera dr jwtn yg kau sandang skrg ni.. aku BENCI….

aku lagi BENCI pd menantu ko si KHAIRY laknat tu…

9 08 2008
kamerasulit

Bro,
Kau tulis jawi baru Pak Lah Faham. Kalau kau nak p[ulak KJ baca, kau kena letak kau dari universiti oxford, dan kau senior daia lima tahun. Baru dia baca. Tapi kalau kau belajar setakat di University Of Ontahlah atau kau belajat kat Ontahmano University, KJ malas nak baca.. sebab dia sibuk nak jawab sms.

Lagi satu den nak koba kat ko orang sumo.. Tak usahlah kau nak bonci si Kj tu, sobabnyo, lagi kau bonci lagi dia suko. Kau kena tahu duit dio banyak. Nanti di baling nya dua bandle kat muko kau.. kan susah. Tapi lepas tu kau sonang lah..

21 08 2008
JJ

Salam…

Yeaaaahhh You Rock Bro!!… AAB & KJ .. Get the hell out tha here. Menyakitkan hati dan mata sahaja… SUCKzzzz~~~

27 08 2008
Penjuboq

Aku nengok muka KJ ni sesekali cam BABI, sesekali cam BERUK dan acapkali cam BABUN…

KJ ni adalah 3B kiranya. BABI BERUK BABUN.

15 09 2008
keturunan adam

mcmana bangsa kita nak maju kalau kita asyik kutuk bangsa kita sendiri. kalau ada idea yang bernas sila lontarkan utk kebaikan semua pihak,bukannya mengutuk pemimpin.tak malu ke bila bangsa lain kata apelah melayu ni,pemimpin sendiri pun dia kutuk. kepada datuk norza teruskan perjuangan utk bangsa kita.yg pentingnya jgn putus asa……..

25 09 2008
keate ito

to karim..
saya sokong anda dan juga si penulis warkah ini..
btw karim..
saya sebenornya dah lama geram dengan UMNO..
tapi kini makin geram dengan Paklah dan kroninya..
saya sokong apa sahaja yang PAS buat di kelantan…kerana saya benar2 yakin dengan tok guru…
takpa la takda wayang..takda baju seksi sikit..
pompuan sume nanti elok ja pakai..yakdaq la bukak sana bukak sini..
kita smua pom dah tahu..
akhirat makin mendekat bukan makin menjauh…
dan saya tak yakin UMNO dapta dipulihkan..melainkan mereka yg jadik MT2 nih letak jawatan..bagi can la kat orang lain.
pi balik umah..banyakkan semayang bersihkan hati..kotoq da hati duk rasuah sana sini mengata sana sini fitnah sana sini
islam hadhari konon…peluk pinggang pompuan tok tahu malu..cuba carik lam intenet otau mana2 la..ada ke gambar tok guru kita peluk pompuan?tuduhan rasuah pun takda…come on laa..
xda la pulak tok guru bising2 nak islam hadhari la islam itu islam ini..
dulu masa belajar kat sekolah pon..memang ustaz ustazah cakap islam hanyalah islam..bila masa pulak ada islam hadhari nih???Al Quran ada cakap ka?/x tahu pon..nanti saya kaji balik..
tapi sayang…kalaulah dari dulu lagik tok guru memerintah negara,,kompem tak jadik cam sekarang..
tapi itulah melayu…tak paham2
sekian.

PAS dulu kini dan selamanya

12 11 2008
mat teropong

apa jadah DS Rafidah ni. Ini sorang lagi keras kepala. Dia ingat orang mahu dia ka. Yang mecalon dia jadi ketua wanita ni mesti dapat habuan ni. Dunia2 penuh dgn kepalsuan. Dah orang tak mahu keluarlah. Mcamni ka orang Umno dia ingat makin lama duduk kat Umno, banyak pengalaman boleh tolong pulih Umno ka? Sorri la, pengalaman yang ada tu orang muda tak pakai la. dah kolot lebih baik buang kat tong sampah ja.

Kalalu macam ni pemimpin Umno yang ada, saya yakin Umno akan terkubur pada pilihanraya ini.

2 12 2008
keturunan adam

keate ito on September 25, 2008 pada 12:57 pm.
U tahu tak apa yang org pas di kelantan buat. Tok Guru bersih tapi kenapa dia tak larang anak buahnya yang menyandang jawatan Ahli Majlis di Kelantan. Mereka ini memperalatkan agama dan hukum tuhan utk kepentingan peribadi. mengamalkan double standard. rakyat kelantan kena tipu. Perangai mereka ini lebih teruk drp orang umno. Kalau tak percaya bagi alamat penuh @ alamat emel @ no. telefon. nanti saya bagi bukti. nak serah kat bpr pun boleh. kenape, tak percaya.

5 12 2008
pemuda & belia berpengaruh

aku akan pastikan seluruh ahli pemuda umno johor dan ahli-ahli persatuan belia,bersama majlis2 belia menyokong pemimpin2 yang betul2 boleh berkerja dan mendengar suara akar umbi.bukan hanya mencantas antara satu sama lain.wahai paklah dan kj dengarlah suara akar umbi..yang inginkan perubahan..pemimpin yang tegas..yang mempunyai visi dan misi yang jelas.kami akan mengumpulkan tandatangan lebih 100 ribu drp belia melayu,cina,india yang inginkan perubahan.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




%d bloggers like this: