Pemilihan UMNO akan ditangguh?

26 09 2008

Khabar angin bertiup kencang mengenai pemilihan parti akan ditangguhkan sehingga pertengahan tahun hadapan. Hari ini satu mesyuarat khasa Majlis Tertinggi UMNO akan diadakan di Menara Dato’ Onn, PWTC.

Jika benar ahli-ahli MT bersetuju untuk menangguhkan pemilihan parti sehingga pertengahan tahun 2009, masa depan UMNO akan hancur. Perpecahan akan menjadi lebih parah. Yang lebih menyedihkan lagi, ahli-ahli parti yang mahukan demokrasi dikembalikan kepada UMNO kemungkinan besar akan berhijrah menyertai Pakatan Rakyat.

Jika itu berlaku, rakan-rakan dalam BN juga tidak mustahil akan melakukan perkara yang sama. Barisan Nasional yang telah sekian lama mentadbir negara akan punah ranah.

Ahli-ahli MT harus memikirkan masa depan UMNO dan BN. Jangan hanya kerana mahu menyelamatkan Pak Lah dan menantunya, parti kita hancur dan musnah.

Anak Jati Rembau


Tindakan

Information

9 responses

26 09 2008
Orang Jelobu

Memang akan bertambah parah. Kalu Pak Lah tak undur, UMNO akan lonyap, hancur, tinggal kodak. Segerakanlah buang ‘cancer’ yang semakin memakan diri. Kok kono potong tangan, potong lah copat sebolum ia menjadi penyobab nyawo melayang, negaro hancur.

Copeklah berambuih KJ. Kok mampuih pun takpo. Den amin kan. Sesiapa yang ada perhubungan dgn KJ tu, insaflah. Jgn dek kerano dio kita sumo lobor. Leader konon. Sepo nak kau jadi leader? Sekelumit pun den tak nak. Tapi orang Rombau bangang2 belako. Masih nak jugo KJ jadi ketuo. Punah lah Rombau, punah lah negaro.

26 09 2008
Jeffripower

Mungkin ada baiknya jika pemilihan ditangguh. Ini sekurang-kurangnya dapat meredakan sedikit pergolakan di dalam UMNO. Dengan itu pelan Peralihan Kuasa 2010 dapat diteruskan dengan lancar tanpa sebarang masalah…Dan dengan itu juga dapatlah Pak Lah meneruskan kerja-kerja yang harus diselesaikan sebelum 2010 nanti…

26 09 2008
pejuangislam

tangguh ke x tangguh ke sama je…………….umno dah sampai ke penghujung hayat.tunggu utk ditalkinkan.zoharolhaq wazahaqolbaatil.

26 09 2008
akaml

kami dari perak menyokong PKR kerana khairy yang tak betul…
kalau pemilihan dalam Parti UMNO ini diteruskan kami dari MELAYU PERAK akan mendoakan jatuhnya PAK LAH dan KHaIRY dan semoga kemenengan kpd DATOK NAJIB DAN JUGA DATOK MUHKRIZ MAHATHIR akan cuba mengembalikan keyakinan kami warga malaysia.. HIDUP MELAYU!!! HIDUP MALAYSIA!!

28 09 2008
28 09 2008
yan

aku tak sokong langung denga k.j

6 10 2008
MasTerPieCe

UMNO akan terus parah selagi pak lah dan KJ terus berkuasa…
jatuhkan dua2 org nie…kembalikan semula maruah UMNO yang dah terpalit dengan noda dan tahi busuk

6 10 2008
Little Napolean

rasanya kalau kita semua sepakat, tentu kj tak menang.tapi, kenapa masih ada yg menyokong kj?

8 10 2008
Johan Nor

Baik Pak Lah dok bergayut pada batu UMNO, lagi sedap pihak pembangkang dan orang-orang yang anti Pak Lah dan Khairy tu ganyang.
Mudah-mudahan cepat hancur kerana mereka ni banyak menipu dari sebenar. Seolah-olah Malaysia ni hak dia dua tiga beranak tu aje. Padan muka.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




%d bloggers like this: