GEMPAR! HANYA 1/3 SAHAJA PEMUDA YANG DATANG SOKONG KJ DI JANDA BAIK!!!

9 12 2009
Sambil minum air dan menikmati nyaman udara di kompleks berehat di Genting Sampa, saya duduk ketawa seorang diri membaca SMS kawan-kawan yang berada di Seminar.

Kita dah tau dah KJ nak guna Seminar tu untuk lobi dirinya naik jadi Menteri. Dia sudah panggil KP2 dari Bahagian dan Negeri untuk satu sesi brainstorming. Konon untuk menguatkan pergerakan Pemuda.

Memang Pemuda banyak perlu diperbaiki. Siapa tak tau Pemuda lani serupa gay. Pondan Jalan Tunku Abdul Rahman lagi berani. Salah usik, dia belasah kamu. Pemuda kena maki asyik “sabar, sabar …” jawab pun takut. Ada pula KP negeri kata susah nak ambilalih balik Selangor? Pelior dia tu ada ka? Kita dengar sana sini problem di negeri2.

Inilah jadinya bila main suka letak orang dia aja sana sini. Pasal nak pertahankan kuasa dan pengaruh di peringkat negeri, perlantikan yang KJ buat untuk mengetuai Pemuda negeri hanya orang-orang dia. Patutnya dia cari dari mereka yang dapat sokongan lain2 KP Bahagian dalam negeri tu.





PUKJSD – KISAH DISEBALIK PENSWASTAAN PEMUDA UMNO!

2 12 2009

Kalau kita perhatikan sejak kebelakangan ini, punca kelumpuhan pemuda UMNO berlaku di seluruh Malaysia adalah kerana ketua pemudanya si Kerry Jamban telah menswastakan institusi yang amat mulia ini! Sekarang ini adalah lebih wajar sekali sekiranya kita memanggil syarikat terbaru ini dengan nama Pemuda Umno KJ Sdn Bhd. (PUKJSB)

Kenapa saya berkata demikian, lihat sajalah bilamana tibanya perlantikan Ketua Pemuda Negeri, KJ telah melantik semua ‘orang-orang’ dia ke dalam jawatan berkenaan, bukan takat itu saja, sampai ke ajk-ajk negeri dan lain-lain jawatan peringkat negeri diberi kepada kroni dia sahaja!

Bukan apa, sekiranya orang yang dilantik itu boleh melaksanakan tugas-tugas mereka dengan baik, tidak mengapalah, tetapi apa yang terjadi di saat ini adalah sesuatu yang sangat menyedihkan bilamana mereka ini ternyata sekali tidak tahu untuk menjalankan tanggungjawab mereka!

Lihat saja di Selangor dan negeri-negeri lain, adakah mereka pernah membuat sesuatu yang boleh dibanggakan oleh ahli-ahli UMNO yang lain? Namakan satu perkara yang boleh kita banggakan yang pernah dibuat oleh lantikan KJ ni?

Susah nak cari jawapannya bukan, kerana apa yang ada sekarang hanyalah sebuah institusi yang teramat penting dalam parti keramat UMNO tetapi telah dipemudikan oleh ketuanya yang sukakan cara hidup elitis! Adalah amat memalukan sekali bila kita lihat perangai ketua-ketua PUKJSB ni semua!

Satu contoh yang saya nak bagi kepada pembaca sekalian, masih ingat lagikah pembaca sekalian tidak berapa lama dulu, semasa pakatan haram ingin mengadakan demonstrasi besar-besaran di KL untuk menentang ISA, ada beberapa badan NGO juga ingin mengadakan perhimpunan PRO ISA, tetapi di kala itu CEO PUKJSB ni telah menolak pelawaan mereka untuk menyertai demonstrasi itu malah beliau telah memberi amaran yang keras kepada Pemuda UMNO satu Malaysia! Ini bukan budaya UMNO katanya!

Semalam ada berlaku satu demonstrasi di Penang, Pemuda BN membuat protes dan ‘street demo’ dalam usaha mereka untuk menentang Khalifah Lim Guan Eng, jangan salah faham ya, saya memang menyokong perbuatan Pemuda BN tersebut, kerana sekurang-kurangnya mereka berani meluahkan perasaan mereka dengan cara tersebut!

Tetapi yang menjadi persoalannya sekarang ni, ada juga beberapa Pemuda UMNO turut serta dalam DEMO itu semalam, yang paling hebat sekali bilamana Ketua Pemuda UMNO PP turut serta sekali, malangnya walaupun dia Ketua Pemuda UMNO negeri tetapi hanya seratus orang saja(mengikut laporan Buletin Utama) yang mampu dibawanya! lagi satu Ketua Pemuda UMNO PP tersangat la lembutnya, tak nampak garang pun, auuuwww..auuuwww..

Sepatutnya dia sebagai Ketua Pemuda BN negeri boleh membawa beribu orang ke atas jalan, tetapi kenapa bilangan yang dibawa amat kecil sekali? Seperti yang saya katakan awal tadi, CEO mereka telah mengenepikan kem-kem yang lain, maka inilah natijahnya, bila nak buat apa saja, jumlah pemuda yang turun teramat kecil sekali bilangannya!

Salah siapa perkara sebegini boleh terjadi? Ini adalah pilihan KJ sendiri, sepatutnya dia tidak menswastakan institusi Pemuda dengan memmilih orang-orangnya sahaja, dia sepatutnya melantik semua yang berkebolehan sahaja tanpa mengira dari kem mana sekalipun, kalaulah si KJ ni berakal sikit dan membuat pilihan yang tepat tempohari dengan melantik secara sama rata, maka kita tidak akan melihat perpecahan sebegini!

Baca baki entri ini »





Anti Khairy kembali

1 12 2009

Anti Khairy kembali lagi.

Kita harus pertingkatkan kerja untuk memastikan beliau ditendang dari UMNO.

Maaflah kerana kami menyepi sebelum ini. Banyak urusan diselesaikan. Sekarang kami telah kembali untuk membongkar penyelewengan Ketua Pemuda UMNO yang tidak dimahukan oleh UMNO.

Anda boleh membantu kami. Emailkan kepada kami semua maklumat yang anda perolehi dari menantu bekas PM.

Ayuh kita serang!!!

Anak Jati Rembau





P’wakilan bantah Khairy, Ali mengundi

27 03 2009

Sekurang-kurangnya dua perwakilan Muar memboikot pengundian  jawatan tertinggi Umno hari ini kerana membantah Datuk Seri Mohd Ali Rustam dan Khairy Jamaluddin dibenarkan mengundi.

Datuk Kadar Shah Sulaiman Shah dan adiknya Hassan memberitahu Malaysiakini bahawa mereka tidak akan menyertai lebih 2,050 perwakilan memangkah calon pilihan masing-masing.

Tindakan mereka diambil ekoran surat bantahan mereka berhubung perkara itu telah ditolak oleh pengerusi tetap perhimpunan agung Umno, Tan Sri Onn Ismail.

Lembaga Disiplin Umno minggu lalu mendapati naib presiden itu dan Khairy bersalah selepas ejen-ejen mereka terbabit dalam rasuah dan sogokan politik.

umno 59 agm 2009 puteri youth wanita mt campaign 250309 08Mohd Ali dilarang bertanding jawatan timbalan presiden, manakala Khairy diberi amaran tetapi dibenarkan bertanding jawatan ketua Pemuda Umno yang dimenanginya semalam.

Onn memanggil Kadar naik ke pentas untuk mengambil jawapannya terhadap bantahannya itu.

Bantahannya jelas ditolak apabila Onn memanggil Mohd Ali dan Khairy mengundi calon-calon yang bertanding.

Sebelum pengundian bermula kira-kira 12 tengah hari tadi, suasana kempen saat akhir sampai ke kemuncaknya pagi ini apabila penyokong bersesak-sesak mengedar kad nombor calon-calon masing-masing.

Selepas presiden Umno, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi selesai menyampaikan ucapan dasar pada 11.15 pagi, para penyokong menjerit-jeritkan nombor calon pilihan masing-masing tanpa henti.

Ratusan penyokong berkumpul di hadapan pintu keluar Dewan Merdeka di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) dalam pakaian dan tag bercetak nombor pengundian bagi calon pilihan mereka.

Tinjauan Malaysiakini mendapati ada juga penyokong yang memakai topeng wajah calon pilihan mereka.

Suasana sesak dan terlalu bising itu menyebabkan pergerakan menjadi sukar dan mengganggu hampir seratus petugas media yang menunggu barisan pemimpin tertinggi parti itu keluar dari dewan untuk mendapatkan komen mereka berhubung ucapan Abdullah.

Keadaan gamat dan sesak itu memaksa polis dan anggota RELA beberapa kali membuka laluan untuk pemimpin parti itu keluar dari dewan.

Anggota penguatkuasa juga menutup tempat itu dengan plastik penghadang bagi mengelak kumpulan penyokong mengganggu pergerakan orang ramai di sekitar kawasan tersebut.

Kumpulan penyokong juga kelihatan memenuhi tingkat bawah bangunan Umno itu, tempat skrin besar ditempatkan dan gerai jualan..

Seramai 68 calon bertanding bagi jawatan-jawatan timbalan, naib presiden dan anggota Majlis Tertinggi (MT).

Keputusan rasmi dijangka dapat diketahui sekitar jam 10 malam.

Dari sini.





Laporan Polis keatas Khairy Jamaluddin?

27 03 2009

Sebuah Laporan Polis dijangkakan akan dilakukan keatas Ketua Pemuda UMNO yang baru dipilih Khairy Jamaluddin, atas kesalahan salahlaku ‘politik wang’.

wang_bangsa_perwakilan

Laporan ini akan dibuat oleh seorang ahli Pemuda UMNO Perak dan minta pihak berkuasa menyiasat keatas dakwaan dimana ‘carpet bombing’ berjumlah RM 10,000.00 setiap seorang. Habuan lebih dikatakan dijanjikan apabila Khairy menang.

Modus operandi yang digunakan ialah wang tunai dan nombor magnum, agar sesiapa yang menerima habuan ini akan ‘menunaikan kemenangan’ ini tanpa dilihat sebagai ‘rasuah’. Kesalahan ini dikatakan dilakukan pada malam Selasa 24 Mac 2009. Terdapat laporan dimana Perwakilan Pemuda UMNO berbondong bondong menuju ke Hotel Corus, Kuala Lumpur, yang dikatakan sebagai ‘Lubuk KJ’.

utusan-18iii09-kt-kj1

Sebelum ini, Lembaga Disiplin UMNO telah menyiasat dan mendapati Khairy MP Rembau ini atas salahlaku dan salahguna politikwang. Namun begitu, beliau setakat diberikan amaran sahaja. Ini menimbulkan ketidakpuasan hati ramai pihak, terutama ahli UMNO. Integriti badan penyiasat UMNO itu kini diragui.

Diambil dari sini.





Menantu Pak Lah menang – UMNO tergadai

27 03 2009

Ramai antara mereka dalam UMNO kesal dengan apa yang berlaku pada pemilihan semalam. Menantu Pak Lah menang dan kemenangan itu akan mendatangkan keparahan buat UMNO. Orang yang di dapati bersalah oleh Lembaga Disiplin atas politik wang berjaya menang dalam pemilihan Ketua Pemuda dan ini hanya menunjukkan kematangan ahli UMNO dan betapa seriusnya UMNO dalam melakukan perubahan. Menantu Pak Lah dengan bongkak menyatakan kemenangan kononnya menunjukkan ini bukan pengaruh bapa mertuanya. Ya, kalau bukan kerana dia menantu Pak Lah pun mungkin kerana pembelian undi – dan ini bukan kami kata – ini keputusan Lembaga Disiplin. Jadi ini bukan tuduhan tidak berasas tetapi ini adalah kenyataan rasuah perlakuan rasuah.

Kalau Menantu Pak Lah boleh lepas dari tuduhan skandal saham ECM Libra – apa pula dengan kes dalaman disiplin semacam ini. Menantu Pak Lah akan lebih menyulitkan usaha UMNO untuk kembali di sokong rakyat. Ahli UMNO sentiasa melihat wang yang kecil pemberian orang macam menantu Pak Lah ini dan lupa menantu ini tidak ada kasih sayang sejati pada UMNO. Menantu Pak Lah pasti akan kelemasan kerana anti-khairy.blogspot.com tidak akan undur selangkah dalam menghalau menantu Pak Lah keluar dari politik negara ini.





Tuah dan Sial

26 03 2009

tuah1Dapatkan segera – apa itu Khairy Jamaluddin – dalam buku terbaru Tuah dan Sial harga RM 20. sila sms no hp untuk kami hubungi

TERIMA KASIH WEB MASTER KERANA SUDI MENGIKLANKAN BUKU INI

email kami gempagempita@gmail.com